Se încarcă pagina ...

Arte vizuale

Piaţa de artă în postul Paştelui. Expansiune şi recluziune
05.04.2011 23:35, Miron Manega
Toată această expansiune a pieţei de artă în postul Paştelui este secondată, discret, de o recluziune semnificativă: săptămâna trecută, sculptorul Aurelian Bolea s-a călugărit. Va fi, de acum înainte, fratele Antim de la mănăstirea Dervent. Este de aşteptat ca sculpturilor sale (dintre care amintim 'Heruvimul', 'Maternitate', 'Geneza' şi 'Nud feminin') să le crească vertiginos în preţul de vânzare. Pe autor însă nu-l mai interesează...
citeste tot >>
Uite Maxy, nu e Maxy
30.03.2011 16:04, Miron Manega
Recent, numele lui Max Hermann Maxy a revenit în atenţie cu o ştire care ţine tot de zona infracţională a artei, însă distorsionată. Şi anume că o lucrare a sa, intitulată 'Trei muzicieni', ar fi fost scoasă din expoziţie, la Viena, pe motiv că e un fals. Ştirea, sau mai bine zis zvonul, care circulă în lumea comercianţilor de artă, are o relevanţă specială, întrucât e vorba de o lucrare de top, care s-a vândut în România, prin licitaţie, la un preţ respectabil
citeste tot >>
Recorduri istorice la licitaţiile cu obiecte de artă în România
29.03.2011 01:18, Miron Manega
Marea lovitură a dat-o însă Art­mark, pe 23 martie, când s-au întâm­plat câteva lucruri fără precedent în istoria vânzărilor de artă prin lici­­taţii din România. În primul rând, s-a trecut de pragul psihologic de 200.000 de euro. Şi nu cu o lucrare, ci cu două:
citeste tot >>
"Oameni, locuri, grădini". Horea Paştina şi Mihai Sârbulescu la Galeria Goldart - Athenee Palace Hilton
28.03.2011 00:21
Miercuri, 30 martie, ora 19.00, la Galeria Goldart din cadrul Hotelului Athenee Palace-Hilton, va avea loc vernisajul expozitiei 'Oameni, locuri, gradini' a artistilor Horea Pastina, pictor de notorietate nationala si internationala, profesor la Universitatea Nationala de Arta, si Mihai Sarbulescu, artist cu o activitate prodigioasa in tara si strainatate.
citeste tot >>
Pictura bisericească, o artă care se măsoară în hectare
14.03.2011 23:43, Miron Manega
''Explozia'' imobiliară a cons­truc­­ţiilor bisericeşti, invers propor­ţională cu dinamica demografi­că (şi parcă la concurenţă cu bănci­le), atinge punctul culminant în de­ma­ra­rea lucrărilor la Catedrala Mân­tuirii Neamului. Dincolo de oportunitatea discutabilă privind numă­rul ameţitor al acestor construcţii, ele duc la dezvoltarea unui domeniu mai puţin dezbătut al artelor plastice, şi anume pictura bise­ri­cească. Dacă ar fi să evaluăm în hec­tare de suprafaţă pictată (fără să mai luăm în considerare restau­ră­rile), am constata că acest gen de pictură este de departe cel mai activ domeniu al artelor plastice din România.
citeste tot >>
"DE CE URÂM FEMEILE?"  participă la un act de caritate împreună cu Casa de licitaţii GOLDART
02.03.2011 12:25
Casa de Licitaţii GOLDART anunţă organizarea unei licitaţii în scop umanitar, în ziua de joi 3 martie 2011, ora 19,00, la Galeria Galateca a Bibliotecii Centrale Universitare. Scopul umanitar constă în susţinerea artistului şi profesorului Alexandru Chira, a cărui viaţă depinde de efectuarea unei intervenţii chirurgicale de urgenţă. Licitaţia de caritate va fi sustinuta cu lucrări de pictură, grafică şi sculptură, donate de artişti plastici, membri ai Uniunii Artiştilor Plastici din România şi profesori ai Universităţii Naţionale de Arte din Bucureşti.
citeste tot >>
Dragobetele şi Mărţişorul l-au propulsat pe Andreescu pe locul 6 în topul vânzărilor prin licitaţii
28.02.2011 00:25, Miron Manega
Deşi de dimensiuni lilipu­tane (26 x 35 cm), tabloul 'Femei în parc' (ulei pe lemn) este unanim consi­de­rat o capodo­peră. Iar preţul de adjudecare, 130.000 de euro, îl pla­sează pe An­dreescu, brusc, pe locul 6 (ală-turi de Marcel Iancu), în topul ce-lor mai bine vânduţi ar­tişti ro-mâni prin licitaţii. Prezenţa lui Ion Andreescu pe piaţa de artă a fost, după 1990, extrem de firavă, ce­ea ce se explică şi prin aceea că, tră­ind foarte puţin (32 de ani), a şi pic­tat foarte puţin. Ca şi Ştefan Lu­chian, de altfel.
citeste tot >>
Decese şi naşteri pe piaţa licitaţiilor de artă
09.02.2011 21:51, Miron Manega
Scandalurile din interiorul unui fe­no­men în mişcare sunt uneori mai re­le­vante decât o existenţă paşnică, fără zdrun­ci­nă­turi, pentru că îi pun mai bine în evidenţă vitalitatea. Chiar dacă aceste scan­daluri se soldează cu decese spectaculoase. În cazul de faţă, e vorba de dispariţia unor case de licitaţie. Evi­dent, aceste decese pot fi considerate un fapt po­zitiv, doar dacă în paralel se produc şi naşteri. Pentru că nici acestea nu lipsesc, putem aprecia că avem de-a face cu un metabolism sănătos.
citeste tot >>
AEEAR, o instanţă pentru Interpol şi pentru piaţa de tablouri
06.02.2011 15:35, Miron Manega
Aşa cum era de aşteptat, maturizarea pieţei de artă a dus la crearea unei structuri care să ordoneze statutul obiectului de artă în raport cu cu cei care-i determină mişcarea ape piaţă. Această structură se numeşte AEEAR (Asociaţia Experţilor şi Evaluatorilor de artă din România) şi a apărut în 2005. Primul beneficiar al serviciilor AEEAR a fost casa de licitaţii Pogany, care între timp a dispărut de pe piaţă. Preşedintele AEEAR este scriitorul şi criticul de artă Pavel Şuşară.
citeste tot >>
BNR vrea să transforme operele de artă în garanţii bancare
25.01.2011 00:21, Miron Manega
Există un mare decalaj între performanţele pieţei de artă din Ro­mâ­nia şi aprecierea operei de artă ca obiect de garanţie bancară - spu­ne fostul pre­şedinte de la Artmark. Cu siguranţă că lucrurile nu vor rămâne a­şa, pentru că piaţa de artă s-a maturi­zat suficient de mult ca să poată genera o altă perspectivă. Banca Naţio­nală este un factor, dacă nu determinant, măcar unul de influenţă a rela­ţiei dintre bănci şi comerţul cu o­biecte de artă. Ceea ce pot să vă spun e că guvernatorul BNR are în lucru un proiect care va facilita schimba­rea de perspectivă a băncilor faţă de operatorii de pe piaţa de artă şi, în primul rând, faţă de obiectul ar­tis­tic. Acest proiect apare pe fundalul unei preocupări programatice, din partea BNR, de a-şi recupera veche colecţie, aflată acum în depozitul Muzeului Naţional de Artă.
citeste tot >>
 
Colegiul de redactie

MIHAI EMINESCU
(Coordonator editorial şi moral)
Eudoxiu Hurmuzachi
Carmen Sylva
Vasile Alecsandri
Nicolae Densușianu
I.L. Caragiale
George Coșbuc
Vasile Pârvan
Nae Ionescu
Nicolae Iorga
Pamfil Şeicaru
Cezar Ivănescu
Dan Mihăescu
Stela Covaci

Colaboratori

Ciprian Chirvasiu, Dan Puric, Dan Toma Dulciu, Daniela Gîfu, Dorel Vişan, Firiță Carp, Florian Colceag, Florin Zamfirescu, Laurian Stănchescu, Lazăr Lădariu, Mariana Cristescu, Marius Dumitru, Mădălina Corina Diaconu, Mircea Coloşenco, Mircea Chelaru, Mircea Șerban, Miron Manega (ispravnic de concept), Nagy Attila, Sergiu Găbureac, Zeno Fodor

Citite Comentate Comentarii noi Ultimele articole
Newsletter