Se încarcă pagina ...

Arte vizuale

Ţuculescu, Petraşcu şi Grigorescu la Goldart
09.04.2010 20:11
Duminică 11 aprilie, la sala Galateca a Bibliotecii Centrale Universitare, va avea loc cea de-a 14-a licitaţie a Casei Goldart. Printre "vedetele" acestei licitaţii atrag atenţia următoarele lucrări: Nicolae Dărăscu cu "Peisaj din Argeş", Theodor Aman cu lucrarea "În port", Iosif Iser - "Odaliscă", Corneliu Baba cu al său "Pod pe Sena", Samuel Mützner cu un "Peisaj în Bretagne", Nicolae Grigorescu - "Ciobănaş", Ion Mirea înfăţişând o "Iarnă în mahala", Henri H. Catargi cu "Peisaj cu bărci", Ştefan Popescu - "Domnul Filodor", Ion Ţuculescu care ne duce "Pe strada Lizeanu iarna" şi, nu în ultimul rând, Gheorghe Petraşcu cu ale sale "Ruine".
citeste tot >>
Parastas avant la lettre pentru Galeria Apollo: prima licitaţie de artă exclusiv contemporana din România
15.03.2010 16:42
Joi 18 martie, ora 18,00, la Galeria de Arta Apollo a Uniunii Artistilor Plastici din România (alveola din partea stanga a intrarii in Teatrul National) are loc vernisajul expozitiei intitulate ARTISTUL ROMAN LA LUCRU IN ROMANIA. Expozitia va ramane deschisa pana duminica 28 martie, ora 11,00 cand, la Galeria de Arta Galateca a Bibliotecii Centrale Universitare, tablourile expozitiei vor fi scoase la licitatie. Licitatia va fi organizata de Goldart Gallery. ARTISTUL ROMAN LA LUCRU IN ROMANIA este ultimul eveniment cultural pe care-l gazduieste galeria Apollo, inainte de demolarea sa efectiva (se stie ca Teatrul National va intra in reparatii, iar dupa aceasta galeria nu va mai exista).
citeste tot >>
Florin Piersic  sărbătoreşte cinci  decenii de performanţă actoricească
10.03.2010 23:35
La împlinirea celor 50 de ani de activitate, mari actori din generaţia de aur a scenei româneşti, dar şi tineri artişti ai momentului, îl vor sărbători pe maestrul Florin Piersic într-un cadru grandios, printr-un spectacol ce va avea loc pe data de 23 Martie, la Sala Palatului. Invitaţii de onoare ai evenimentului vor depăna amintiri, vor dezvălui secretele celor mai frumoase poveşti si întâmplări ce au marcat viaţa si cariera mult îndrăgitului artist.
citeste tot >>
"Exilaţii" din Bulgaria pe scena Teatrului Naţional din Bucureşti
08.03.2010 23:22, Magda Brebenel
Acţiunea este o trimitere discretă la istoria comună româno-bulgară, cel puţin prin momentul şi locul desfăşurării. Câţiva fugari bulgari ajung la Brăila anului 1870 cu gândul de a organiza o revoluţie pentru eliberarea de sub jugul otoman. Sunt entuziaşti şi puşi pe fapte mari. Pentru a face rost de banii necesari, pun în scenă piesa de teatru "Stanka cea pierdută". Dar le place şi viaţa, aşa că banii strânşi se duc repede pe apa sâmbetei.
citeste tot >>
Cinematografia română în 2010. Războiul "şopârlelor" cu  "dinozaurii"
08.03.2010 02:14, Miron Manega
O altă hibă este faptul că CNC-ul dă până 50% din costurile producţiei, urmând ca, teoretic, producătorul să pună restul. În realitate, producătorul face filmul cu jumătate din banii primiţi de la CNC, iar cealaltă jumătate o bagă în buzunar. Ca să faci un film de 2 miliarde de lei vechi (cât ar costa în total) cu doar 500 de milioane (adică un sfert din cât ar trebui) înseamnă bineînţeles să alegi cele mai ieftine locaţii, cei mai ieftini actori, cei mai ieftini operatori. Iese un film pe măsura costurilor.
citeste tot >>
Licitaţie tematică la Goldart: "Oeuvres sur papier"
05.03.2010 00:39
Un fragment inedit al licitaţiei îl constituie fotografia contemporană. Prin modernitatea viziunii, grupul de artişti ale căror opere sunt prezente în expoziţie impun un limbaj coerent şi îndrăzneţ. Deşi din generaţii diferite, ei practică o "radiografie" inedită a realităţii, ţintind către "a face vizibile lipsa, golul şi ascunsul". Numele lor sunt Teodor Graur (n.1953), Andrei Iliescu (n.1956), Aurel Miron Manea (n.1983), Mihnea Alexandru Ghilduş (n.1982), Ionuţ Staicu (n.1974) şi Alex Gâlmeanu (n.1978).
citeste tot >>
CINEMATOGRAFIA ROMÂNĂ ÎN 2010 (IV). Lupta între generaţii
01.03.2010 00:39, Ioan Cărmăzan
Obrăznicia unora, indolenţa altora, mirosul banului au făcut ca pe nevăzute, dintr-odată, să se creeze o ruptură între generaţii, care mai apoi s-a transformat într-o luptă pe viaţă şi pe moarte. Nu poţi tu, care ai debutat cu un singur film, să negi existenţa unuia cu 60 de filme. Toţii spectatorii, ăia câteva milioane erau idioţi? Şi ai venit tu, inteligentule şi talentatule, să-i luminezi? Începe cinematografia română cu tine? Mircea Daneliuc, care a câştigat 35 de premii ACIN - UCIN, e un
citeste tot >>
CINEMATOGRAFIA ROMÂNĂ ÎN 2010. RAPORT SUBIECTIV (III)
27.02.2010 21:07, Ioan Cărmăzan
An de răscruce, 2010 propune noi termeni în redefinirea probabil a multor domenii din viaţa socială a României. Au trecut 20 de ani de frământări, de încercări, de greşeli şi de speranţe. Societatea românească a acumulat şi experienţă şi umori. Speranţa şi ura s-au înfrăţit, ce a rezultat se poate vedea cu ochiul liber: români contra români, tineri contra bătrâni, tată contra fiu, frate contra frate. În acest context, când totul poate fi contestat, au apărut liste cu
citeste tot >>
CINEMATOGRAFIA ROMÂNĂ ÎN 2010. RAPORT SUBIECTIV (II)
25.02.2010 16:34, Ioan Cărmăzan
Nu vă iluzionaţi, criticii erau cam aceiaşi, cu menţiunea că unii care erau în frunte atunci, din decenţă s-au retras şi au rămas astăzi doar cei din coada ierarhiei, reşapaţi şi cosmetizaţi, care cântă cu ură proletară (evident că erau membri de partid comunist) pe toţi aceia care, vezi Doamne, îi ţineau în umbră. Astăzi putem vorbi de o critică? Mă îndoiesc. Eventual de critică de casă, de curte, de foame, de limbă întoarsă, de căţei, de căţeluşi, unşi pe la uşile unora şi altora, care urmăresc cu totul alte interese decât cultura naţională.
citeste tot >>
CINEMATOGRAFIA ROMÂNĂ ÎN 2010. RAPORT SUBIECTIV (I)
24.02.2010 00:15, Ioan Cărmăzan
Nu cred că mai exista vreo ţară în lume în afară de România în care un producător de film câştigă din banii de producţie şi nicidecum din vânzarea filmului. Procedând aşa, producătorii de film nu realizează că gripează un întreg mecanism, care de altfel ar trebui să funcţioneze şi la noi. În momentul în care un producător decide să câştige din banii alocaţi producerii filmului, acesta trebuie să renunţe uneori la locaţii considerate prea scumpe, la plata actorilor, la echipamente de înaltă calitate, ca apoi, nemaiavand niciun interes să mai facă ceva cu filmul, pentru că ar însemna alte costuri. Şi apoi cine ar vrea sa cumpere sau să vadă un film făcut aşa... în stil ''minimalist''?
citeste tot >>
 
Colegiul de redactie

MIHAI EMINESCU
(Coordonator editorial şi moral)
Eudoxiu Hurmuzachi
Carmen Sylva
Vasile Alecsandri
Nicolae Densușianu
I.L. Caragiale
George Coșbuc
Vasile Pârvan
Nae Ionescu
Nicolae Iorga
Pamfil Şeicaru
Cezar Ivănescu
Dan Mihăescu
Stela Covaci

Colaboratori

Ciprian Chirvasiu, Dan Puric, Dan Toma Dulciu, Daniela Gîfu, Dorel Vişan, Firiță Carp, Florian Colceag, Florin Zamfirescu, Laurian Stănchescu, Lazăr Lădariu, Mariana Cristescu, Marius Dumitru, Mădălina Corina Diaconu, Mircea Coloşenco, Mircea Chelaru, Mircea Șerban, Miron Manega (ispravnic de concept), Nagy Attila, Sergiu Găbureac, Zeno Fodor

Citite Comentate Comentarii noi Ultimele articole
Newsletter