Se încarcă pagina ...

Adrian Costea şi conceptul de hotel-galerie de la Sarroglia

Data publicarii: 07.05.2012 23:55:00

Aşa cum am semnalat la momentul respectiv, în foaierul hotelului Sarroglia din Bucureşti, au început să apară, începând din decembrie anul trecut, nişte statui din oţel. Autorul lor este Adrian Costea. Până în acest moment sunt patru lucrări şi în curând vor fi şase.

 

Ele constituie doar un detaliu al unui concept cuprinzător, acela de HOTEL-GALERIE, unic în România, gândit şi structurat chiar de Adrian Costea şi agreat de patronii hotelului Sarroglia (Giaccomo şi Paolo). Practic, în acest moment, ideea lui Adrian Costea a început să se dezvolte, prezenţa celor patru lucrări acolo fiind deja un centru de atracţie pentru un public special. Rămâne la latitudinea şi la inteligenţa celor doi patroni italieni modul în care vor înţelege, vor potenţa sau vor „îngropa” această idee.

 

Iată ce-mi spunea, cu ceva timp în urmă, Adrian Costea despre „ciudăţenia” de concept, configurat de el încă de la sfârşitul anului trecut.
“În luna noiembrie 2011, când am descoperit acest hotel, am avut imediat convingerea că locul respectiv, volumele şi spatiul în sine, aşa cum au fost concepute, printr-o succesiune de întamplari sau greşeli, poate fi transformat într-o galerie de artă contemporană. Când mă refer la artă contemporană fac, evident, trimitere la ceea ce se întâmplă pe piata internaţională, adică, între altele, la Paris, Londra sau New York, ca să citez numai trei dintre locurile unde arta contemporană se fabrică şi se consumă în mod curent. În România de astăzi, noţiunea de artă contemporană este încă complet necunoscută. Confuzii de tot felul alcătuiesc o magmă păstoasă la care toată lumea se adapă. Am dorit, deci, să aduc, în holul acestui hotel, ideea unei galerii de artă contemporană, la nivelul cel mai înalt al pieţei internaţionale actuale. Voiam să transform acest loc într-o galerie care să înnobileze nu numai hotelul, nu numai oraşul Bucureşti, ci chiar întreaga mentalitate existentă. În acest spirit i-am propus lui Giacomo să-mi ofere posibilitatea să transform şi să gestionez acest spaţiu, pentru următorii doi-trei ani. La anunţul propunerii mele tăcerea lor a fost totală, atât din partea lui Giacomo, cât şi din partea lui Paolo. Ca să-i conving şi să-i fac să înţeleagă cât de cât, justeţea demersului meu, am adus şi am poziţionat <cocoşul> (n.n. “A la recherché du temps perdu”). Cu toate dificultăţile pe care le cunoşti, după <cocoş> am adus încă trei lucrări, pentru a întări şi a da forţă propunerii făcute în luna decembrie”.

 

În materie de artă (cu accent pe piaţa de artă, cea care valorizează creaţiile plastice), există două moduri de a ajunge în Europa: ori te duci tu acolo, ori aduci Europa aici. Lucrările lui Adrian Costea nu sunt pentru piaţa din România, deoarece colecţionarii sunt concentraţi pe creaţiile interbelice. În schimb, galeriştii francezi de artă contemporană au “focalizat” déjà lucrările şi conceptul lui Adrian Costea şi aşteaptă un semnal. Dacă expoziţia retrospectivă a artistului va avea loc (suntem, totuşi, în România şi orice proiect pe termen mediu sau lung se poate întrerupe dintr-o clipă în alta), venirea la Bucureşti a negustorilor de artă contemporană din Paris sau din New York ar putea genera o revoluţie în mentalitatea publicului nostru de artă, precum şi deschiderea unei noi nişe de colecţionari: investitorii în artă, care vor înţelege, în sfârşit, amploarea şi potenţialul uriaş al acestui gen de afacere.

 

Este posibil, aşadar, ca acest concept de HOTEL-GALERIE să fie o lovitură, atât pentru Sarroglia şi pentru Adrian Costea, cât şi pentru piaţa de artă în general. Cu o condiţie: nivelul de calitate al prezentării trebuie să fie la nivelul de aşteptare al pieţei de artă contemporană din Europa. Dar dacă, aşa cum se întâmplă la unele turnee de spectacole, în “distribuţia” concertului mai intră şi câte un manelist (ca să fie toată lumea mulţumită), conceptul este compromis şi va rămâne o şuşă ceva mai sclipicioasă, pentru un public şi o piaţă provincială sau de cartier. Dar, cum spuneam la început, rămâne la latitudinea şi inteligenţa patronilor de la Sarroglia modul în care vor exploata conceptul de hotel-galerie al lui Adrian Costea.

 

LUCRĂRI DE ADRIAN COSTEA EXPUSE DEJA LA HOTEL SARROGLIA

 

 

Alte lucrări ale lui Adrian Costea

   

 

 

 

 

 

  

 

  

 

 

_______________________________________________ 

 

 MIRON MANEGA

 

  •  Scriitor, jurnalist, poet
  • Președinte al departamentului Presa Pieței de Artă, al ACOAR (Asociația Comercianților de Opere de Artă din România)
  • Membru consultant al AEEAR (Asociația Experților și Evaluatorilor de Artă din România)
  • Critic și analist al pieței internaționale de artă
  • Fondator și coordonator al platformei culturale   www.certitudinea.ro
  • Director editorial al publicației CERTITUDINEA
     _______________________________________________
     
    Vezi și „APROAPE TOTUL DESPRE SCULPTORUL ADRIAN COSTEA”
Afisari: 2218
Autor: Miron Manega
Spune-le prietenilor:
  • RSS
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • Technorati
  • Tumblr
  • Twitter
  • Yahoo! Bookmarks
  • Yahoo! Buzz
  • email
  • Live
  • StumbleUpon
  • Ping.fm

Comentarii

* Nume:
* Email:
* Mesaj:
  caractere ramase
* Cod de siguranta:

Va rugam sa introduceti in casuta de mai sus codul de siguranta
  * campuri obligatorii
 

Nu sunt comentarii.
Alte articole | Arhiva
 
Citite Comentate Comentarii noi Ultimele articole
Newsletter