Se încarcă pagina ...

FENECHIU & Comp: hoţi, mincinoşi, trădători. Reţeaua spitalelor CFR a fost desfiinţată pe ascuns

Data publicarii: 18.01.2013 15:42:00

În 1871, regele Carol I a fost pe punctul de a abdica, în urma unui mare scandal public, declanşat de păguboasa afacere Strousberg. Practic, pentru că avusese nostalgia originii sale teutone, regele trădase involuntar interesele statului român, înlesnind concesionarea Căilor Ferate consorţiului german Strousberg. Prin această neinspirată opţiune a monarhului, bugetul ţării a fost literalmente jefuit, prin preţuri de multe ori mai mari decât orice altă ofertă europeană.

 

Aşadar, naşterea Societăţii Române de Căi Ferate a început cu o mare escrocherie. Asistăm, în acest moment, la o revenire a acelui moment istoric, dar nu prin gafa unui rege, ci prin decizia ticăloasă a unui inginer TCM: Relu Fenechiu. Ceea ce vrea să facă, pentru moment, e debarasarea de spitalele CFR, a căror necesitate de a exista nu o cunoaşte şi nu-l interesează, chiar dacă apariţia acestei reţele specifice de sănătate s-a constituit pe parcursul a 136 de ani (primul spital CFR, cel de la Simeria, a fost construit în 1876).

 

Prima gară din Bucureşti (Gara Filaret, inaugurată la 19 octombrie 1865, odată cu deschiderea liniei Bucureşti-Giurgiu)

 

Primul ministru Ponta declara, la un post de televiziune, că CFR-ul nu mai este demult a doua armată a ţării. Ba da, domnule Ponta! Armata, care avea, în 1989, 300.000 de cadre, are acum 75.000 de militari şi 15.000 de angajaţi civili. CFR-ul (250.000 de angajaţi, în 1989) are, cu tot cu personalul din spitalele CFR, un număr de 60.000 de salariaţi. E adevărat, mai puţin decât în 1918, înante de alipirea Transilvaniei (75.000 de salariaţi), dar destul de aproape de numărul militarilor. Despre cei 60.000 de angajaţi din CFR putem vorbi însă, deja, la trecut, dacă  ţinem cont de ultimele „evenimente” guvernamentale...

 

În urma presiunii mediatice şi a reacţiilor sindicale, Ministerul Transporturilor a elaborat proiectul Hotărârii de Guvern 52 din 17 ianuarie 2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor. Prin această hotărâre, în cazul adoptării ei, se abrogau prevederile vechii hotărâri de guvern, care reglementa aceeaşi problemă (H.G. 76/2009). Fapt absolut firesc şi democratic, Hotărârea 52 a fost postată, spre dezbatere publică, până pe 28 ianuarie, pe site-ul Ministerului. În acest proiect, reţeaua spitalelor CFR era constituită ca parte componentă a Ministerului Transporturilor, prin prevederile Art. 2, Art. 4 (punctele 11, 12, 18, 56, 57), Art. 12 (pct.1) şi Anexa 2 pct. B.

 

În aceeaşi zi însă (17 ianuarie), adică în ziua în care proiectul Hotărârii de Guvern a fost postat pe site spre dezbatere publică, ministrul Relu Fenechiu a emis "Ordinul de Guvern nr. 56 privind delegarea unor atribuţii ale ministrului Transporturilor către dl. Valentin Preda, secretar de stat". Articolul 1 al acestui ordin prevede explicit: „Cu data prezentului ordin, dl. Valentin Preda, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, exercită atribuţiile ministrului Transporturilor şi semnează în numele şi pentru acesta toate documentele necesare, inclusiv acte normative, privind procesul de trecere a unităţilor sanitare cu paturi din subordinea Ministerului Transporturilor în subordinea Ministerului Sănătăţii, precum şi pentru desfiinţarea Casei Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi preluarea acesteia de către Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, respectiv de către Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti sau de către casele de asigurări de sănătate judeţene, după caz".

Postarea Hotărârii 52/17.01.2013 pe site-ul ministerului, spre dezbatere publică a fost, aşadar, o mascaradă sinistră, incalificabilă din punct de vedere politic şi moral. Hotărârea desfiinţării reţelei spitalelor CFR era luată încă din primele zile ale mandatului noului guvern. Iar Victor Ponta este, sunt sigur, nu dezinformat despre ce înseamnă CFR-ul în general, ci complice la aceste măsuri. Nu de alta, dar Radu Mazăre are nevoie urgentă de Spitalul CFR din Constanţa, pentru a putea domina, şi din punct de vedere al „bussinessului” medical, portul Constanţa. În acest caz, Relu Fenechiu devine un pion mărunt care va fi, la un moment dat, sacrificat. În orice caz, prin ceea ce face - dar mai ales prin modul în care o face – inginerul TCM Relu Fenechiu, vremelnic ministru al Transporturilor, reprezintă (alături de Claudiu Elwis Săftoiu, preşedintele SRTV) cea mai hidoasă şi mai compromiţătoare faţă a actualului Partid Naţional Liberal.

 

 

 

P.S. Aflăm de pe site-ul FSTFR că, la aflarea ştirii că s-a schimbat Directorul General de la SNTFC CFR Călători, mai mulţi directori din centralul SNTFC CFR Călători şi-au dat “demisia” (ghilimetele se referă, probabil, la faptul că aceste demisii au fost benevole după principiul "n-avem încotro")... "Oare vor exista cereri de demisie şi la trenurile de călători?" - se întreabă, desigur, retoric,  Rodrigo Maxim, liderul Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari. Adică, traduc eu, îşi vor da demisiile, de pe linii, şi trenurile companiei de călători?...

Iată însă care a fost reacţia unui cititor (preluată de pe acelaşi site) la nenorocirile bine instrumentate din Ministerul Transporturilor:

 

"Felicitări pentru atitudine și reacție. Mai sunt și sindicaliști care spun lucrurilor pe nume. Dar vorbim mai multe de concluzii și fapte ,,postmortem,,... Interesant. 


Am fost în ultimele zile martorii, poate la cea mai mare ,,lucrătură,, și combinație de factori canalizați împotriva unui conducător de la calea ferată, de după Revoluție. Au fost angrenați: presă, sindicate, structuri mafiote feroviare și rutiere, influențe politice, campanii de dezinformare, cumpărarea unor opinii politice prin bani (proveniți tot din fraudă) etc. Toate au mers ,,impecabil,,. Dacă măcar timp de un an de zile s-ar depune asemenea eforturi și pentru a construi și reabilita activitatea feroviară, CFR Călători ar deveni poate o companie puternică și demnă de respect. Dar… cum e tipic românilor, este mai facil și avantajos să ne tăiem cu toții craca de sub picioare și apoi să ne jelim pe după colțuri de cât de greu este. Din păcate, la un moment dat, va cădea și copacul…


Și mai este ceva: ACUM, după război, după ce am pierdut bătălia, mulți viteji se arată…

 

Este păcat de ce se întâmplă. CFR Călători ar mai fi avut o șansă… Lipsa unei coerențe și a unei continuități (mă refer în general) în actul managerial, nu poate genera decât incertitudini și instabilități.

 

Important este că, cei mulți care l-au atacat pe Stefan ROȘEANU, au ,,lucrat,, coerent și au fost uniți, iar putinii care l-au apărat (sau care puțin nu i-au dorit răul) au fost dezbinați și incoerenți.

Într-o altă ordine de idei, s-au făcut și greșeli tactice în ultima perioadă la CFR Călători. Unii oameni nu au avut încredere în alții, iar în cei care nu trebuia, s-a avut încredere mult prea mare.

 

Păcat că Mafia și Hoția din CFR Călători a învins. Va fi mai rău de acum înainte, mai ales pentru bieții oameni de rând (pătura de jos a companiei – pentru că, de altfel ca în orice sisteme tehnice mari, există o ,,elită,, sau pătură de personal care indiferent de schimbări și direcții în care se îndreaptă compania, ei nu vor fi afectați în niciun caz).

 

Niciodată în istoria modernă a României, ceferiștii și calea ferată din România în general, nu au fost mai umiliți, marginalizați și jigniți ca în ultimii doi ani de zile. Drepturi și facilități câștigate de peste un secol prin sânge și jertfe dureroase (la ceferiada s-au bătut ceferiștii cu armata și s-a tras cu tunurile în ei – puțini știu asta), au fost pierdute ,,la masa verde,, fără a zice nimeni nimic, fără o reacție coerentă și suficient de puternică. Este foarte posibil ca legat de aceste drepturi să nu mai auzim niciodată… vor deveni istorie. Odată de s-a văzut și s-a constatat ,,că se poate și fără,, ,,că merge și așa,, și astfel este creat deja un precedent, urmează în curând a fi ridicate ,,reabilitate,, și alte drepturi. Desigur, ,,în numele crizei,,. Păcat că este doar criza unora. (VIOREL)"

 

 Citeşte şi La un an după scandalul Arafat, Relu Fenechiu vrea să desfiinţeze reţeaua spitalelor CFR. Sindicatele din Spitalele CFR îi dau peste mână

Afisari: 3358
Autor: Miron Manega
Spune-le prietenilor:
  • RSS
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • Technorati
  • Tumblr
  • Twitter
  • Yahoo! Bookmarks
  • Yahoo! Buzz
  • email
  • Live
  • StumbleUpon
  • Ping.fm

Comentarii

* Nume:
* Email:
* Mesaj:
  caractere ramase
* Cod de siguranta:

Va rugam sa introduceti in casuta de mai sus codul de siguranta
  * campuri obligatorii
 
Nume: nicu (Jan, Fri 18, 2013 / 22:19)
USL a mintit? Cred ca vom afla raspunsul mai repede decat credem
Nume: DOINA (Jan, Sat 19, 2013 / 12:04)
VEDETI CE SOLIDARITATE S-A MANIFESTAT CU SOARTA SPITALELOR PRIVATE , SI CE REPEDE AU FACUT " LA LOC COMANDA ! " CONDUCEREA MINISTERULUI SANATATII ? PE CEFERISTII PENSIONARI , PLATITORI DE ASIGURARI DE SANATATE , CHIAR SI ACUM LA PENSIE , CINE SA-I APERE DE ABUZURILE CELOR PE CARE TOCMAI EI I-AU TRIMIS LA CIOLAN ?
Nume: CUCOS DOINA (Jan, Sat 19, 2013 / 13:44)
SE POTRIVESC DE MINUNE VERSURILE DIN SCRISOAREA III :

" Cum nu vii tu, Ţepeş doamne, ca punând mâna pe ei,
Să-i împarţi în două cete: în smintiţi şi în mişei,
Şi în două temniţi large cu de-a sila să-i aduni,
Să dai foc la puşcărie şi la casa de nebuni! "
Nume: paduret lucian (Jan, Sun 20, 2013 / 12:42)
Domnule Miron Manega, după cum văd sunteți citit de foarte mulți cititori dar foarte puțini au curajul să-și exprime un punct de vedere a ceia ce se întâmplă în ultimele zile.Mă refer aici de la data investirii noului Guvern Ponta 2 și mai ales de la venirea noului Ministru al MTI Domnul Radu Feneghiu, Ministru PNL, care de a-2-ua zi de la invesire cu continuă distrugerea CFR-ului și mai ales a CFR Călători.În sprijinul afirmației mele este și campania inimaginabilă de destituire a Dir. Gen. de la SNCFR CFR CĂLĂTORI SA, Roșeanu Ștefan, la care au contribuit unele televiziuni, federații sindicale etc. și pentu ce toate astea? Pentru că acest director, s-a săturat să tot vadă cum se duce de rîpă Țărișoara asta a noastră, a ținut cu tot dinadinsul să ne arate că mai sunt și oameni în politica noastră care doresc și pot să facă ceva(mai încet dar rezultatele au început să apară) numai să fie lăsat.Pentru că știm cum se pun directorii la stat,numai politic.
Domnul Fenechiu vrea să intre în istorie ca fiind ultimul ministru al MTI.Autostrăzile la Șova,drumurile naționale la consilile locale,CFR-ul privatizat intrând la Min.Economiei,spitalele CFR la Min. Sănătății și uite așa dispare MTI.În clădirea MTI o să facă hotel(că tot are o grămadă de birouri), sper să nu le dau idei.
Oameni buni, cât o să mai răbdăm și să nu facem nimic? Haideți să ne unim în jurul unui LIDER ales de noi(vedem că mai există) și să începem să recostruim un viitor pentru copii nostri și ptr. Țara asta.CFR-iști hai să ne unim în jurul d-lui Rodrigo Maxim,pentru că vedem că este singurul Lider care se mai opune acestor Politicieni(așa ziși aleși)care ne reprezintă interesele(sau numai ale lor?).
Închei prin a vă face rugămintea, ca toți aceia ce citiți acest ziar, să aveți curajul de a lua atitudine și a face cât mai multe comentarii prin intermediul acestui ziar(chiar și electronic),petru că observ că este citit.
CFR-IȘTI DIN TOATĂ ȚARA UNIȚIVĂ.
Nume: cosmin (Feb, Wed 06, 2013 / 18:47)
Citesc mesajele postate la comentarii si ma minunez de ce prostii pot debita unii dintre ai nostrii , zisi ceferisti. ,, Hai sa ne unim in jurul lui Maxim Rodrigo, singurul lider care s-a opus politicienilor actuali ", terminati-va cu asemenea dezinformari. Cine este acest Rodrigo Maxim , nu vreti domnilor sa le spuneti ceferistilor ? De ce nu spuneti ca este produsul finit al faimosului lider de sindicat Molea Ion, liderul care a dat bir cu fugitii atunci cand s-a cam rupt pisica in doua la CFR. Acelasi Molea a infiintat o Asociatie de sindicat noua , imaculata, fara nici un trecut gri in spate, si cine credeti ca este impins in fata ca lider credul pe care vad ca-l tot slaviti pe aici ? Raspuns corect : Maxim Rodrigo un analfabet, un agramat..... asa ca mai lasati-ne cu asemenea oameni de o calitate dezonoranta.
Aaaaa, era sa-l uit pe respectabilul directoras de la CFR Calatori pe care vad ca si pe asta il tot ridicati la rang de inger pe aici. De ce nu spune nimeni de pe aici de modul cum a fost facut mersul trenurilor de acest director , un mers al trenurilor care defavorizeaza CFR Calatori si favorizeaza firmele private de transport pe calea ferata. Sa nu uitam ca pana nu de mult acest om a acordat consultanta firmelor private de transport pe CFR de la care si in ziua de azi incaseaza comisioane , chirii, salariu ( sotia fiind salariata la o astefel de firma )...
Nume: Lucian (Feb, Fri 15, 2013 / 19:57)
Domnule Cosmin, DA, vă dau multă dreptate, în cea ce privește pe Liderul de sindicat Maxim Rodrigo. Aveți dreptate numindul anagramat. Un anagrumat, care are 2 facultăți, din care una Dreptul. Un agramat, care a câștigat și câștigă drepturi în instanțele din țară, neacordate de administrație, mebrilor de sindicat din FSTFR. Un anagramat,care este singurul Lider care nu face înțelegeri, în detrimantul oamenilor pe care îi reprezintă(este părerea mea și te rog să o respecți).Un nagramat, care se opune acestui sistem ticălos, un sistem care este pus numai pe distrus. Vezi învățământul, sistemul sanitar, industria,cu tot ce înseamnă aceasta iar acum, transporturile, în speță SNTFC CFR CĂLĂTORI SA. Un anagramat, care vorbește pe limba noastră, fără să folosească un limbaj de lemn. Trebuie să înțelegeți că majoritatea CFR-știlor, au studii medii și degeaba folosește cuvinte elevate, cine-l va înțelege? O pot ține așa 24 ore, dar cred că în esență aț-i înțeles.
Ce vă pot spune, este că înțeleg frustrarea d-tră, dar suntem Români și asta spune tot. Întodeauna când un Lider se ridică deasupra, se găsesc alții să-l tragă în jos.
Apropo, FSTFR aste întadevăr imaculat,aici ne-am pus de acord.
Oricum am înțeles. Sunte-ți de la altă federație sau faceți parte din administrația CFR Călători.
Vă mulțumesc ptr. comentariu.
Alte articole | Arhiva
 
Colegiul de redactie

MIHAI EMINESCU
(Coordonator editorial şi moral)
Eudoxiu Hurmuzachi
Carmen Sylva
Vasile Alecsandri
Nicolae Densușianu
I.L. Caragiale
George Coșbuc
Vasile Pârvan
Nae Ionescu
Nicolae Iorga
Pamfil Şeicaru
Cezar Ivănescu
Dan Mihăescu
Stela Covaci

Colaboratori

Ciprian Chirvasiu, Dan Puric, Dan Toma Dulciu, Daniela Gîfu, Dorel Vişan, Firiță Carp, Florian Colceag, Florin Zamfirescu, Laurian Stănchescu, Lazăr Lădariu, Mariana Cristescu, Marius Dumitru, Mădălina Corina Diaconu, Mircea Coloşenco, Mircea Chelaru, Mircea Șerban, Miron Manega (ispravnic de concept), Nagy Attila, Sergiu Găbureac, Zeno Fodor

Citite Comentate Comentarii noi Ultimele articole
Newsletter