Se încarcă pagina ...

O nouă ofensivă împotriva Spitalelor CFR

Data publicarii: 18.07.2015 16:06:00

 

A plecat Ioan Rus, a venit Iulian Matache. Schimbarea domnilor, bucuria nebunilor! În ceaÈ›a È™i apele tulburi care însoÈ›esc întotdeauna schimbarea miniÈ™trilor, harnicii jefuitori de la Ministerul Transporturilor accelerează ritmul devalizării.

 

CF 2 - Spitalul cu cel mai râvnit teren din reÈ›eaua CFR

 

Ofensiva s-a refocalizat în primul rând (pentru a câta oară?) pe Spitalul CF 2 din BucureÈ™ti. După ce au picat, pe rând, „proiectul” lui Adriean Videanu (primar) È™i Constantin Tănase (manager), de  evaluare a terenului de sub spital la 0,05 euro/mp È™i blocarea fondurilor pentru igienizare È™i dezinfecÈ›ie, doar-doar s-o întâmpla o nenorocire, ca să se închidă spitalul, È™i al lui Relu Fenechiu (ministru), Valentin Preda (secretar de stat MT) È™i Daniel Purghel (director DirecÈ›ie Medicală MT) privind defiinÈ›area întregii reÈ›elei a spitalelor CFR, a venit rândul SRI-ului să întindă mâna la vreo 20.000 mp din terenul spitalului CF 2. Ca să construiască, chipurile, un (alt) spital acolo. Cazul a fost denunÈ›at public È™i, aparent, SRI-ul È™i-a retras pretenÈ›iile. Zic aparent, pentru că, de fapt, Ministerul Transporturilor nu a transmis oficial (adică în scris) refuzul cererii, ceea ce era destul de suspect.

 

S-a lămurit acum de ce au tăcut atât SRI-ul, cât È™i Ministerul Transporturilor, dar È™i de ce SRI-ul a cerut o suprafaÈ›ă de fix 20.000 mp. Mai era ceva ce numai ei È™tiau. Ei, dar È™i Ministerul SănătăÈ›ii. Pe data de 28 februarie 2002 (deci pe vremea când ministru al Transporturilor era actualul puÈ™căriaÈ™ Miron Mitrea) s-a emis o Hotărâre de Guvern „privind transmiterea unui teren proprietate publică a statului din administrarea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor È™i LocuinÈ›ei (n.n. aÈ™a se numea în 2002 Ministerul Transporturilor), în administrarea Ministerului SănătăÈ›ii È™i Familiei”, acest teren fiind o suprafaÈ›ă de aproape 14.000 m.p. din terenul aferent (ghiciÈ›i cui?) Spitalului CF 2!

 

Ba s-a È™i semnat, pe data de 13.05.2002, un protocol de predare-primire a imobilului existent pe terenul respectiv, semnatari fiind, din partea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor È™i LocuinÈ›ei, Ion Dublea (Director general la DirecÈ›ia Generală Cadastru Imobiliar È™i Gestiunea LocaÈ›iior),  iar din partea Ministerului SănătăÈ›ii È™i Familiei, Marian Ghinescu (Director, DirecÈ›ia Aparatură Medicală, Contractare È™i Derulare Credite Externe). Din partea Spitalului CF 2, proprietarul de fapt al terenului È™i imobilului de pe el, NU A SEMNAT NIMENI!

 

 

 

 

Până acum, personalul spitalului nu a È™tiut de această tranzacÈ›ie de pe vremea lui Miron Mitrea. A venit însă, recent, înÈ™tiinÈ›area din partea Ministerului SănătăÈ›ii. De ce nu din partea Ministerului Transporturilor È™i de ce acum? De ce tocmai acum, după 13 ani? Și de ce Ministerul Transporturilor n-a adus-o la cunoÈ™tinÈ›ă Spitalului CF 2, deÈ™i fusese înÈ™tiinÈ›at încă din ianuarie despre această situaÈ›ie, prin adresa 4348/22.01.2015? A aÈ™teptat să se prăbuÈ™ească spitalul? Sau să preia SRI-ul cei 20.000 mp È™i abia după aceea să „rezolve” restul cu Ministerul SănătăÈ›ii?...

 

O mică observaÈ›ie: dacă adunăm suprafaÈ›a înstrăinată în 2002 (aproape 14.000 mp) cu suprafaÈ›a de 20.000 mp cerută de SRI, avem 34.000 mp, adică ne apropiem de suprafaÈ›a totală a spitalului (35.884 mp). Mai rămân aproape 2.000 mp, care pot servi foarte bine drept comision pentru „intermediere”...

 

Tot recent, adică în urmă cu câteva zile, spitalul CF 2 află cu stupoare că membrii Consiliului de AdministraÈ›ie solicită amânarea deciziei de avizare a proiectului de grup electrogen nou, „până la aprobarea următoarei rectificări bugetare”. Asta după ce  studiul de fezabilitate pentru instalarea acelui generator de curent (absolut vital pentru un spital de complexitatea CF 2 pentru că, în lipsa lui, în cazul unei pene de curent, se poate întâmpla ca pacienÈ›ii să moară pe masa de operaÈ›ie) fusese aprobat de IPTANA. Concluzie: cineva din minister pune „frână” oricărei iniÈ›iative de dezvoltare a spitalului . Iar acum, cu excepÈ›ia Victoriei Iacob (fosta È™efă a Serviciului Medical din Minister), niciunul dintre membrii Consiliului de AdministraÈ›ie nu È™tia să fi cerut amânarea deciziei de avizare a proiectului de grup electrogen. Știa doar Victoria Iacob.

 

Și tot în urmă cu câteva zile, un jurnalist de la Antena 1 a filmat cu camera ascunsă starea „dezastruoasă” a secÈ›iei de Neurologie a Spitalului CF 2. Într-adevăr, secÈ›ia de Neurologie (cea care aduce cele mai mari venituri spitalului) a fost lăsată de izbeliÈ™te de toÈ›i managerii care s-au succedat până acum. Și, tocmai când se dăduse, în sfârÈ™it, drumul la finanÈ›area pentru reabilitare (ba chiar începuseră reparaÈ›iile È™i reutilările cu mobilier nou), vine presa È™i filmează. Foarte bine, poate se trezeÈ™te È™i conducerea spitalului. Este dramatic însă, pentru angajaÈ›ii celei mai grele secÈ›ii din spital, să se vadă la televizor în felul acesta, ei È™tiind că nivelul de performanÈ›ă al secÈ›iei este invers proporÈ›ional cu condiÈ›iile deplorabile în care muncesc.

 

Dacă facem rezumatul „agresiunilor” recente împotriva Spitalului Clinic CF 2, avem următoarea imagine:

- SRI-ul cere 20.000 mp;

- Ministerul SănătăÈ›ii anunÈ›ă că 14.000 mp din terenul spitalului îi aparÈ›in;

- Cineva din minister blochează finanÈ›area generatorului electric;

- În plin È™antier de reparaÈ›ii È™i reutilare, Antena 1 vine È™i  filmează cu camera ascunsă.

 

Nu vi se pare că aici e vorba de o „interdisciplinaritate” perfectă între Ministerul Transporturilor, Ministerul SănătăÈ›ii, SRI È™i „o anumită parte a presei”, în scopul distrugerii definitive a Spitalului CF 2, atât ca entitate, cât È™i ca imagine?

 

De reuÈ™it nu vor reuÈ™i pentru că „nu mor caii când vor câinii”. Dar, iarăÈ™i È™i iarăÈ™i, angajaÈ›ii trebuie să iasă la luptă cu duÈ™manii din afară È™i din interior, în loc să-È™i vadă de treaba lor de cadre medicale...

 

Spitalul Clinic Universitar CF Cluj: alba-neagra sustragerii unei surse de finanțare

 

La celelalte spitale din reÈ›eaua CFR războiul de acaparare a acestora capătă alte forme. Pe unul l-am prezentat deja, aÈ™a că mă voi mulÈ›umi doar să-l menÈ›ionez: Cine si ce mai fură din patrimoniul Spitalelor CFR. Viceprimarul orasului Constanta vrea o policlinică.

În rest, cum n-au rămas prea multe de vândut (clădirile, deocamdată, s-au întors la minister, deci sunt oarecum protejate), bătălia se dă pe serviciile medicale de siguranÈ›a circulaÈ›iei. Iată ce se întâmplă la Cluj È™i Craiova.

 

Spitalul Clinic Universitar CF din Cluj s-a războit ani de zile cu propriul manager, Silviu Albu, care a făcut toate demersurile posibile È™i imposibile pentru a trece spitalul, fără o fundamentare reală, în patrimoniul primăriei. Acum, acest lucru nu mai este posibil. Cel puÈ›in până la venirea unui alt ministru al Transporturilor, dispus să dea o altă ordonanÈ›ă de urgenÈ›ă gen Relu Fenechiu. Până atunci, se încearcă redirecÈ›ionarea (sustragerea) surselor de finanÈ›are.

 

 

Se È™tie că principala sursă de finanÈ›are a spitalelor CFR este (era) serviciul de siguranÈ›a circulaÈ›iei pentru transportatorii auto, navali È™i CF. De câÈ›iva ani, acest serviciu s-a liberalizat, Ministerul Transporturilor acordând acreditări pe bandă rulantă tuturor cabinetelor de apartament care au solicitat această acreditare. S-au dat È™i câte 15 acreditări pe zi (am scris despre asta), numai cine n-a vrut n-a primit. Evident, acreditarea nu era gratis iar plata se făcea înainte, ca la... film. Culmea cinismului e că echipa care acorda acreditări era (prin ordin ministerial) alcătuită din angajaÈ›i ai spitalelor CFR, care erau puÈ™i, astfel, în situaÈ›ia de a distribui „gloanÈ›ele” cu care vor fi împuÈ™caÈ›i. Am folosit o metaforă...

 

După „liberalizarea” serviciilor de siguranÈ›a circulaÈ›iei, acordarea acestora de către minister s-a făcut prin licitaÈ›ie. Iată cum...

 

AngajajaÈ›ii Spitalului Clinic Universitar CF din Cluj află de pe net, din anunÈ›ul de atribuire, că serviciile medicale È™i psihologice de siguranÈ›a circulaÈ›iei pentru SNTFC Călători SA nu se vor mai face în policlinicile CFR, ci la o firma din satul Costi, comuna Vânători, jud. GalaÈ›i, SC Sănătatea Plus SRL, care ar fi câÈ™tigat licitaÈ›ia pentru acestea. Prima întrebare care se pune e următoarea: cum poate o firmă din satul Costi, comuna Vânători, să facă servicii  de siguranÈ›a circulaÈ›iei la Cluj când, se È™tie, legea nu permite deplasarea în teren (adică de la GalaÈ›i la Cluj) pentru asemenea servicii? Aici s-a petrecut miÈ™carea de „alba-neagra”! SC Sănătatea Plus SRL a folosit codul CPV de medicina muncii (care permite deplasarea în teren), dar contractul l-a făcut pe siguranÈ›a circulaÈ›iei.

 

 

 

Deci a folosit procedura de medicina muncii la siguranÈ›a circulaÈ›iei, după cum se poate vedea comparând contractul standard È™i contractul efectiv. Asemenea grosolănii nu se pot face însă decât cu acordul părÈ›ilor, ceea ce înseamnă că SNTFC Călători SA nu a fost prostită, ci a închis ochii... Temă de gândire pentru Rodrigo-Gabriel Maxim, liderul FederaÈ›iei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România... 

 

A doua întrebare care se pune (sau se impune) este următoarea: cum poate o firmă cu un singur sediu să presteze examinări È™i  analize de siguranÈ›a circulaÈ›iei (care se fac în sedii organizate, cu o anumită aparatură specializată È™i omologată, atât pentru medical, cât È™i pentru psihologic), pe o arie atât de mare a SNTFC Călători SA (GalaÈ›i, Cluj È™i Craiova)? Răspunsul e simplu: prin subcontractare. Iar în cazul Spitalului CF din Cluj subcontractarea s-a făcut către SC Salvosan Ciobanca SRL, firmă agreată de (cineva din) Ministerul Transporturilor. Ar mai fi de adăugat că, în 2013, SC Salvosan Ciobanca SRL  avea un singur angajat, iar anul trecut crescuse la 6. Acum, că a făcut contracte atît de consistente, cred că îÈ™i poate permite  să mai angajeze câÈ›iva...

 

Ei, bine, această firmă face examenul medical, în care intră È™i analize de laborator, la un preÈ› de circa 80 de lei. Ceea ce este, teoretic, imposibil, căci numai costurile analizelor de laborator se ridică la peste 80 de lei. Ceea ce înseamnă că aceste analize se fac fictiv, adică se pun doar È™tampile È™i parafe!

 

Ar mai fi de precizat că, conform caietului de sarcini, contractul NU POATE FI SUBCONTRACTAT. Și totuÈ™i s-a subcontractat. N-o fi observat nimeni din minister acest detaliu?

 

Spitalul Clinic CF din Craiova - un nou job pentru JobMed

 

SituaÈ›ia de la Spitalul Clinic CF din Craiova am mai prezentat-o. Reiau, pe scurt, câteva aspecte. Managerul MogoÈ™ Gabriel a făcut pensionări abuzive, ceea ce a generat procese câÈ™tigate în instanÈ›ă de cei concediaÈ›i, a desfiinÈ›at ambulatoriul PiteÈ™ti, lăsînd salariaÈ›ii fără contract individual de muncă pe durată nedeterninată, internările se fac prin cabinetele private ale medicilor (la secÈ›ia boli interne), nu prin cabinetul din ambulatoriul spitalului etc.

 

 

Iar la toată această situaÈ›ie se adaugă pierderea serviciilor de siguranÈ›a circulaÈ›iei, ca È™i la Cluj. Și tot în favoarea SC Sănătatea Plus SRL, care a subcontractat (ilegal) aceste servicii firmei JobMed, aparÈ›inând Cristinei Vasilescu, È™i cabinetului de psihologie al Adrianei Persu, conform declaraÈ›iilor Nataliei Scăiceanu, liderul sindicatului din Spitalul Clinic CF din Craiova. De reÈ›inut că atât Cristina Vasilescu, cât È™i Adriana Persu lucrează în ambulatoriul de specialitate al Spitalului CF, prima fiind medic de medicina muncii, a doua psiholog.

 

Mai mult, la JobMed mai lucrează un medic din policlinica CF, orelista Mirela MateiaÈ™, aÈ™a că echipa privată care a preluat (ilegal) siguranÈ›a circulaÈ›iei este destul de mare È™i se află chiar în Spitalul CF din Craiova. În plus, cele două firme private cer de la Spitalul Clinic CF din Craiova baza de date a angajaÈ›ilor de la SNTFC Călători SA, care erau arondaÈ›i acestui spital de când există căi ferate în România. Frumoasă trebă cu liberalizarea asta! Mai rămâne să scoatem la licitaÈ›ie Armata, ca să nu nu mai existe monopol de stat nici pe acest domeniu, conform trendului...

 

Interesant este faptul că, la licitaÈ›ia serviciilor medicale de siguranÈ›a circulaÈ›iei, SC Sănătatea Plus SRL a fost singura care s-a prezentat. Vina o poartă, pe de o parte, Ministerul Transporturilor, care nu a catadicsit să anunÈ›e spitalele CFR de existenÈ›a acestei licitaÈ›ii, iar pe de altă parte managerii acestor spitale, care fie nu s-au interesat, fie au considerat că siguranÈ›a circulaÈ›iei nu prezintă interes. Prostia sau fudulia săracului...

 

Rezultatul acestui transfer al serviciilor de siguranÈ›a circulaÈ›iei din mediul guvernamental în cel privat se regăseÈ™te în numărul accidentelor feroviare sau de TIR-uri răsturnate pe È™oselele din È›ară È™i din străinătate. Pentru că se întâmplă următoarea situaÈ›ie, transformată, mai nou, în fenomen: când un È™ofer de TIR sau un mecanic de locomotivă este declarat inapt de un spital CFR, acesta se duce repede la un cabinet privat, care îi dă patalamaua de circulaÈ›ie. Continuarea o vedem la „È™tirile de la ora cinci”.

 

Ofensiva împotriva spitalelor CFR continuă. Dar, cum spuneam, „nu mor caii când vor câinii”.

 

 

 

Afisari: 2475
Autor: Miron Manega
Spune-le prietenilor:
  • RSS
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • Technorati
  • Tumblr
  • Twitter
  • Yahoo! Bookmarks
  • Yahoo! Buzz
  • email
  • Live
  • StumbleUpon
  • Ping.fm

Comentarii

* Nume:
* Email:
* Mesaj:
  caractere ramase
* Cod de siguranta:

Va rugam sa introduceti in casuta de mai sus codul de siguranta
  * campuri obligatorii
 
Nume: raluka56 (Jul, Sun 19, 2015 / 23:51)
Ghinionul spitalelor CFR este legat de situatia lor imobiliara wxtrem de apetisanta. In aceasta goana dementa pentru achizitii de terenuri cei care pierd sunt pacientii , din pacate pentru "hingheri" salariatii acestor spitale se incapataneaza sa tina spitalele in stare de functionare chiar daca asta inseamna sa cumpere din buzunarul propriu materiale sanitare/dezinfectante care cam lipsesc ( manageri indolenti sau rau intentionati). Si chiar daca salariile sunt mititele si conditiile de munca grele, nu prea am vazut greve la spitalele cfr... Si Ceausescu a crezut ca mamaliga nu explodeaza !
Nume: sorina (Jul, Tue 21, 2015 / 09:08)
orice este posibil in romania manager cu acte false in functie (spitalul cfr. pascani ) si dovedite de ANI , cu cheltuieli de peste 9 miliarde din banii spitalului pentru care nu exista justificare,angajatii pauperizati si tot din dorinta doamnei manager ca sa arate ca asa vrea muschii ei ,drepturi salariale neacordate (thichetele de masa de mai bine de tei luni ),sora managerei dublata in triaj si in bft , graficele de lucru ale angajatilor facute asa de sanchi doar ca sa fie multumita managera , nopti cu doi angajati pe tura , triajul fara asistent medical pe grafic .SUB PRETEXTUL ACREDITARII S-AU MAI CHELTUIT BANII AIUREA SI TOT FARA JUSTIFICARE . TOATE ACESTEA NU S-AR FI INTIMPLAT DACA ACEASTA INDIVIDA AR FI FOST DESTITUITA ,DAR NU SE POATE DEOARECE CARECATITA CORUPTIEI ESTE LA NIVEL INALT ,ESTE SUSTINUTA SI AJUTATE DE UN PATRON DE PACANELE CARE S-A LINS PE DEGETE CU SPAGA DATA DE CEI DIN PSD SUSTINATORII MANAGEREI DE LA SPITALUL CFR. PASCANI , INCA UN GHINION PENTRU CEI CARE LUCREAZA IN TRANSPORTURI PE RETEAUA DE SANATATE .
Nume: anamaria (Jul, Tue 21, 2015 / 09:16)
SIGURANTA CIRCULATIEI ESTE OBLIGATORIU SA FIE MONOPOL AL STATULUI ROMAN , ESTE IN PERICOL VIATA SI SANATATEA ROMANILOR , DOMNILOR POLITICIENI TREZITIVA CIT NU ESTE PREA TIRZIU ! SAU POATE E SINGURUL LUCRU CARE A MAI RAMAS DE VINDUT SI CUM NU VA INTERESEAZA DECIT BUZUNARUL PREOPRIU .......
Nume: dorina (Jul, Wed 22, 2015 / 16:11)
mare lucru si nu e de mirare sa auzim si sa si vedem ca managerii corupti din reteaua de transporturi sint sustinuti si ajutati chiar de ministrul ponta ,altfel nu se poate explica de ce au dosare pe la a.n.i.si unii poate si la d.n.a si totusi nu sint suspendati din functi si obligati sa justifice starea in care se afla reteaua cfr simai ales lucratorii sanitari ai retelei cfr.
Nume: anmaria (Jul, Sun 26, 2015 / 13:49)
o intilnire conspirativa gen kgb(melinte e kgb-ist sadea ) intre managera de la spitalul cfr.pascani , dr. melinte si deputatul constantinescu a avut loc intr-o piata din pascani , deputatul constantinescu a spus textual managerei #eu team facut managera ,eu te bag in puscarie # ,oare de aici e #ajutorul si sprijinul #dat de psd actualei conduceri a spitalului cfr.pascani,de asta au fost atitea controale ..... si personajul rezista ! ?
Nume: giulia (Jul, Sun 26, 2015 / 14:04)
asitenta sefa din sectia interne a spitalului cfr. pascani fura turele colegelor ei si nu se prezinta la program (deci este pe graficul de lucru ,dar fizic nu se prezinta la locul de munca ), a delegat obligatiile catre colegele ei , inca o lingatoare pe degete care si-a tradat colegele si e de partea conducerii ,a primit diverse cadouri de la actuala conducere a spitalului (gresie si faianta de la dedeman ) ,dar si-a gasit si acolite care sint ochii si urechile actualei conduceri .
Alte articole | Arhiva
 
Colegiul de redactie

MIHAI EMINESCU
(Coordonator editorial şi moral)
Eudoxiu Hurmuzachi
Carmen Sylva
Vasile Alecsandri
Nicolae Densușianu
I.L. Caragiale
George Coșbuc
Vasile Pârvan
Nae Ionescu
Nicolae Iorga
Pamfil Şeicaru
Cezar Ivănescu
Dan Mihăescu
Stela Covaci

Colaboratori

Ciprian Chirvasiu, Dan Puric, Dan Toma Dulciu, Daniela Gîfu, Dorel Vişan, FiriÈ›ă Carp, Florian Colceag, Florin Zamfirescu, Laurian Stănchescu, Lazăr Lădariu, Mariana Cristescu, Marius Dumitru, Mădălina Corina Diaconu, Mircea Coloşenco, Mircea Chelaru, Mircea Șerban, Miron Manega (ispravnic de concept), Nagy Attila, Sergiu Găbureac, Zeno Fodor

Citite Comentate Comentarii noi Ultimele articole
Newsletter