Se încarcă pagina ...

Unde duce iresponsabilitatea unui minister: accidente feroviare si soferi cu probleme psihice, liberi pe sosele

Data publicarii: 02.02.2015 21:40:00

Într-un articol din 14.04.2013, intitulat "Trupa de asalt" a "groparilor" din spitalele CFR: Dan Purghel, Elena Roşca, Mihaela Balint şi Liana Dan, Certitudinea.ro semnala următoarele:

 

Ministerul Transporturilor, printr-o echipă numită de medicul stomatolog Daniel Florin Purghel (directorul Direcţiei Medicale din minister) şi validată prin semnatură de Septimiu Buzaşu, acreditează unităţi medicale private pentru evaluarea personalului din Transporturi.

 

Potrivit site-ului Ministerului Transporturilor, până în acest moment au fost acreditate 93 de unităţi medicale şi 515 unităţi psihologice (majoritatea private). Practic, Ministerul Transporturilor îşi distruge propria sursă de finanţare (siguranţa naţională a circulaţiei), cedând-o mediului privat, fără ca situaţia să fi fost impusă de vreun impas financiar sau de altă natură. De fapt, acesta este substratul Ordonanţei de Urgenţă (unul dintre ele) emise de Fenechiu, prin care spitalele CFR sunt transferate Ministerului Sănătăţii: debarasarea de spitale, dar păstrarea serviciului de siguranţa circulaţiei, sursă generoasă de venituri pentru câţiva privilegiaţi” [...].

 

Sunt cooptaţi în comisii salariaţi ai spitalelor păstrate la minister (CF 2 şi Witting) care, PE BANII ACESTOR SPITALE, sunt obligaţi (sub incidenţa sancţiunii) să se deplaseze în teritoriu, pentru a semna documentele de acreditare. Adică, după ce că sunt obligate, prin ordin de ministru, să-şi acrediteze propriii “călăi”, aceste spitale trebuie s-o facă şi pe banii lor. Persoanele numite de Daniel Purghel trebuie să plece în delegaţie cu toate cheltuielile aferente (diurnă, transport, cazare) suportate de spital, salariile lor fiind plătite, în timpul delegaţiei, tot de spital, în regim de prezenţă. Este ilegal! DNA-ul ce face? […].

 

În privinţa comisiilor care semnează acreditările, acestea sunt alcătuite (la propunerea lui Daniel Purghel) din două persoane: una din partea Ministerului Transporturilor şi alta din partea celor două spitale (CF 2 şi Witting). Niciuna dintre acestea nu cunoaşte însă legislaţia de acreditare şi legislaţia internaţională în domeniu şi nu a făcut niciodată acreditări. Au fost alese special aşa, ca să poată semna ca primarii. Nişte cunoscători ar fi fost mai greu de convins”

 

Consecințele aceste ticăloșii comise de „groparii” spitalelor CFR, semnalată în zadar de liderul Uniunii Sindicatelor din Spitalelor CFR, Denisa Popovici, sunt constatate abia acum, după aproape doi ani, și reflectate cu îngrijorare de ziarul RING, într-un articol intitulat „HALUCINANT! Şoferi cu PROBLEME PSIHICE şi FIZICE, LIBERI pe şosele”

 

 

HALUCINANT! Şoferi cu PROBLEME PSIHICE şi FIZICE, LIBERI pe şosele”

 

Sindicatele din transporturi şi cei din domeniul medical avizat atrag atenţia asupra pericolelor create de haosul din avizările medicale pe siguranţa circulaţiei, care le permit şoferilor bonavi să circule nestingheriţi pe şosele.

Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), semnalează faptul că marea majoritate a avizelor psihologice şi medicale pentru şoferii de tir, de microbuze şi de autocare se eliberează pe bandă rulantă, fără niciun fel de verificare a celor care îl solicită. "Sunt centre care cu asta se ocupă, de asta s-au înfiinţat, nu să facă verificare psihologică, ci să dea pe bandă rulantă avize psihologice. În cazul şoferilor sau al persoanelor care concură la siguranţa rutieră sunt avize psihologice speciale, nu poţi să-l verifici pe angajatul respectiv în mai puţin de două ore şi jumătate. Şi atunci, cum se poate explica faptul că în Bucureşti, şi nu doar aici, sunt 100 de verificaţi psihologic pe zi, în condiţiile în care au un singur psiholog angajat? Dacă nu ai aviz psihologic făcut corect, se poate întâmpla ca acum doi ani, când şoferul unui microbuz, supărat pe viaţă, a luat-o razna, a tras dreapta, a lovit un copac şi i-a rănit pe pasagerii din microbuz. Un aviz psihologic dat aiurea poate conduce la violenţe, la manifestări colerice care pun în pericol atât viaţa participanţilor la trafic, cât şi pe cea a pasagerilor. Sunt foarte mulţi oameni cu probleme psihologice care conduc vehicule comerciale pentru că nu se face corespunzător acest control", ne-a declarat Augustin Hagiu.

 

"Dacă nu primesc avizul într-o policlinică, se duc la alta"

 

Prof. Denisa Popovici, preşedinta Uniunii Sindicatelor din Spitalele CFR (USSCFR), ne-a spus că problemele au apărut în 2013, când fostul ministru Relu Fenechiu a emis o ordonanţă ce le-a permis clinicilor private să dea avize pe siguranţa rutieră. "Este un haos acum, şoferii nu mai sunt înregistraţi, nu mai avem niciun control - cui i s-a ridicat şi cui nu i se ridică dreptul de a conduce - pentru că ei se duc în privat şi îşi iau ce vor. Dacă nu primesc avizul într-o policlinică, se duc la alta, se duc într-o garsonieră, pun toate vizele în cinci minute şi au terminat. Şoferii nu mai vin la policlinicile Ministerului Transporturilor, pentru că aici durează trei zile să iei avizul pe siguranţă rutieră, pe când, la cabinetele private, în 10 minute iau toate avizele şi nu-i controlează nimeni. În 2013 erau 25 de policlinici ale Ministerului Transporturilor, iar după ordonanţa lui Fenechiu au ajuns autorizate vreo 400 de centre medicale. Acum, la noi, a scăzut numărul celor care vin la control la 20%", ne-a precizat Denisa Popovici.

 

DECLARAȚII

"Soluţia este să fie făcute verificări pe baza unor statistici absolut simplu de realizat. Cât durează, în medie, o verificare corectă? Un cabinet cu un psiholog cu un program de opt ore pe zi câte avize psihologice poate elibera? În momentul în care mă duc şi constat că într-o zi a dat o sută şi ceva de avize, este clar că acolo avem o problemă. Este foarte rău că nu se mai centralizează datele privind avizele. Am avut o astfel de situaţie chiar anul trecut: un şofer de la RATB s-a prezentat la policlinica regiei, unde controalele se fac serios, a primit inapt, el s-a dus la alta privată imediat şi a venit să se reangajeze pe autobuz. Şi, conform legislaţiei, eşti obligat să-l primeşti."  - Augustin Hagiu, preşedinte FORT

 

"La policlinicile specializate ale Ministerului Transporturilor, şoferii veneau în cadru instituţionalizat, fişele lor erau înregistrate şi, dacă li se depista ceva, indiferent dacă era neurologic, psihiatric, diabet sau accident vascular cerebral ori posibile boli care nu-ţi dau voie să participi la siguranţa circulaţiei, erau declaraţi inapţi. Iar mecanicii de locomotivă care erau inapţi la CFR sunt acum apţi la trenurile private şi uitaţi ce se întâmplă: nu văd semaforul, uită să ridice bariera. Majoritatea accidentelor care s-au întâmplat pe calea ferată sunt ale firmelor private. Mulţi dintre şoferii implicaţi în accidentele la trecerea de cale ferată spun că nu era semnalizată. Şova a vrut să aducă înapoi spitalele CFR şi să le reintroducă în siguranţa naţională, pentru ca aceasta să se facă în mod obligatoriu instituţionalizat, ca vinovații să poată fi urmăriţi" - Denisa Popovici, președinte USSCFR

 

Sursă: http://www.ziarulring.ro

_____________________________________________

 

 

Sindicatele din transporturi şi cei din domeniul medical avizat atrag atenţia asupra pericolelor create de haosul din avizările medicale pe siguranţa circulaţiei, care le permit şoferilor bonavi să circule nestingheriţi pe şosele.

Acest articol este proprietatea Ring Media Group şi este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare integrală sau parţială a conţinutului se poate face doar cu citarea sursei, astfel: pentru publicaţiile tipărite - Ziarul "ring", iar pentru publicaţiile online - http://www.ziarulring.ro/stiri/eveniment/252956/HALUCINANT-Soferi-cu-PROBLEME-PSIHICE-si-FIZICE-LIBERI-pe-sosele

Afisari: 2119
Autor: Miron Manega
Spune-le prietenilor:
  • RSS
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • Technorati
  • Tumblr
  • Twitter
  • Yahoo! Bookmarks
  • Yahoo! Buzz
  • email
  • Live
  • StumbleUpon
  • Ping.fm

Comentarii

* Nume:
* Email:
* Mesaj:
  caractere ramase
* Cod de siguranta:

Va rugam sa introduceti in casuta de mai sus codul de siguranta
  * campuri obligatorii
 

Nu sunt comentarii.
Alte articole | Arhiva
 
Colegiul de redactie

MIHAI EMINESCU
(Coordonator editorial şi moral)
Eudoxiu Hurmuzachi
Carmen Sylva
Vasile Alecsandri
Nicolae Densușianu
I.L. Caragiale
George Coșbuc
Vasile Pârvan
Nae Ionescu
Nicolae Iorga
Pamfil Şeicaru
Cezar Ivănescu
Dan Mihăescu
Stela Covaci

Colaboratori

Ciprian Chirvasiu, Dan Puric, Dan Toma Dulciu, Daniela Gîfu, Dorel Vişan, Firiță Carp, Florian Colceag, Florin Zamfirescu, Laurian Stănchescu, Lazăr Lădariu, Mariana Cristescu, Marius Dumitru, Mădălina Corina Diaconu, Mircea Coloşenco, Mircea Chelaru, Mircea Șerban, Miron Manega (ispravnic de concept), Nagy Attila, Sergiu Găbureac, Zeno Fodor

Citite Comentate Comentarii noi Ultimele articole
Newsletter