Se încarcă pagina ...

Valentin Preda a fost ridicat de DNA. Fostul secretar de stat nu mai poate face transferul spitalelor CFR către Ministerul Sănătăţii

Data publicarii: 19.02.2013 16:51:00

 

Secretarul de stat in ministerul Transporturilor Valentin Preda a fost ridicat din fata ministerului de procurorii DNA, fiind suspectat de acte de coruptie, anunta televiziunile de stiri. Deocamdata nu exista informatii oficiale de la DNA privind faptele care i se imputa lui Preda.

Directia Nationala Anticoruptie a confirmat ca in prezent exista o ancheta a procurorilor DNA in care ar fi vizat secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Valentin Preda, dar ca nu s-au luat pana acum masuri preventive fata de acesta.

"Confirm ca este o ancheta a procurorilor anticoruptie in care ar fi vizat Valentin Preda si ca pana in prezent nu s-a luat nicio masura preventiva fata de acesta", a declarat Gabriela Balaban, reprezentant al Biroului de presa al DNA.

Potrivit unor surse judiciare, el ar fi deja audiat de procurori la sediul parchetului, dupa ce a fost luat cu mandat de aducere. Sursele au precizat ca Valentin Preda este suspectat de posibile fapte de coruptie iar biroul sau de la minister a fost sigilat de anchetatori.


De numele lui Valentin Preda se leaga una dintre mizele mari ale tandemului din fruntea PSD Constanta, Radu Mazare - Nicusor Constantinescu: controlul Portului Constanta. Ziua de Constanta relateaza ca, sub coordonarea lui Valentin Preda, Ministerul Transporturilor a trimis in noiembrie 2012 o adresa prin care Consiliul Local Constanta e intrebat daca e de acord cu preluarea a 31% din actiunile Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta. Consiliul Local majoritar USL a fost de acord, in conditiile in care in Parlament exista un proiect de lege privind preluarea unui pachet de 31% din actiunile Portului a fost initiat de patru parlamentari constanteni: senatorii Alexandru Mazare (fratele lui Radu Mazare) si Nicolae Moga si deputatii Eduard Martin si Manuela Mitrea.

 

Valentin Preda este secretar de stat in Minsiterul Transporturilor condus de liberalul Relu Fenechiu de la inceputul acestui an si se ocupa de relatia cu sindicatele. Anterior, in guvernul Ponta I, in Ministerul Transporturilor condus de liberalul Ovidiu Silaghi, Preda se ocupa cu sectorul naval si aerian.

Preda a mai fost secretar de stat la Transporturi si in perioada cand la sefia ministerului era liberalul Ludovic Orban in Guvernul Tariceanu.

Dupa acea perioada, Valentin Preda a facut parte timp de doi ani din Consiliul de Administratie al Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta, iar din ianuarie 2010 si pana in mai 2012 Valentin Preda a fost consilierul primarului PSD din Constanta, Radu Mazare.

Potrivit presei locale, prioritatea lui Preda, (pe care Radu Mazăre îl alintă cu diminutivul "Valerică”), in ministerul Transporturilor era trecerea Portului Constanta sub autoritatea locala, adica sub umbrela primarului Radu Mazare.

De altfel, sub atentia  lui Preda, "in luna noiembrie a anului trecut, Ministerul Transporturilor a trimis Consiliului Local Constanta o adresa prin care CLM e intrebat daca e de acord cu preluarea a 31% din actiunile Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta. Evident, Consiliul Local majoritar USL a fost de acord, caci semnatarii proiectului de lege privind preluarea unui pachet de 31% din actiunile Portului a fost initiat de patru parlamentari constanteni: senatorii Alexandru Mazare si Nicolae Moga si deputatii Eduard Martin si Manuela Mitrea", relateaza Ziua de Constanta.



Valentin Preda a lipsit din structura Executivului doar în perioada 3 - 16 ianuarie 2013, când Ponta l-a demis, apoi l-a repus în funcţia de secretar de stat la Transporturi. Chiar din prima zi de mandat, pe 17 ianuarie,  Preda a primit din partea lui Relu Fenechiu o însărcinare majoră: să se ocupe de transferul spitalelor CFR de la Ministerul Transporturilor la Ministerul Sănătăţii. Unul dintre aceste spitale este, evident, Spitalul CF Constanţa, care e situat chiar în raza portului. Şi, evident, făcea şi el parte din pachetul afacerii “portul Constanţa”. Din păcate (sau din fericire) nu va mai avea timp să se ocupe de acest “bricolaj”. Relu Fenechiu va trebui să găsească pe altcineva. Dacă va mai avea şi el timp.

 

P.S. Miercuri 20 februarie, Relu Fenechiu are termen de judecată la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în dosarul “Transformatorul”.

 

Surse: HotNews, CERTITUDINEA

 

Afisari: 2473
Spune-le prietenilor:
  • RSS
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • Technorati
  • Tumblr
  • Twitter
  • Yahoo! Bookmarks
  • Yahoo! Buzz
  • email
  • Live
  • StumbleUpon
  • Ping.fm

Comentarii

* Nume:
* Email:
* Mesaj:
  caractere ramase
* Cod de siguranta:

Va rugam sa introduceti in casuta de mai sus codul de siguranta
  * campuri obligatorii
 

Nu sunt comentarii.
Alte articole | Arhiva
 
Colegiul de redactie

MIHAI EMINESCU
(Coordonator editorial şi moral)
Eudoxiu Hurmuzachi
Carmen Sylva
Vasile Alecsandri
Nicolae Densușianu
I.L. Caragiale
George Coșbuc
Vasile Pârvan
Nae Ionescu
Nicolae Iorga
Pamfil Şeicaru
Cezar Ivănescu
Dan Mihăescu
Stela Covaci

Colaboratori

Ciprian Chirvasiu, Dan Puric, Dan Toma Dulciu, Daniela Gîfu, Dorel Vişan, Firiță Carp, Florian Colceag, Florin Zamfirescu, Laurian Stănchescu, Lazăr Lădariu, Mariana Cristescu, Marius Dumitru, Mădălina Corina Diaconu, Mircea Coloşenco, Mircea Chelaru, Mircea Șerban, Miron Manega (ispravnic de concept), Nagy Attila, Sergiu Găbureac, Zeno Fodor

Citite Comentate Comentarii noi Ultimele articole
Newsletter