Se încarcă pagina ...

GRUPUL PENTRU ROMÂNIA si CONSTITUTIA CETĂTENILOR. Sfatul Tării

Data publicarii: 31.01.2016 16:43:00

Ion Puşcaşu, membru fondator al GRUPULUI PENTRU ROMÂNIA (GPR) propune, pentru introducerea în Regulamentul intern al GPR, următorul text: 

 

„GPR este FOR NAŢIONAL  ce s-a constituit ca o INSTANŢĂ civică în măsură să legitimeze viitorul neamului românesc şi să  deţină atribuţii de reflecţie, studiu, analiză, sinteză şi concepţie referitoare la configurarea traiectoriilor necesare evoluţiei strategiilor pe termen scurt, mediu şi lung, precum şi la implementarea lor în vederea asigurării unei dezvoltări economico-sociale certe şi consolidării democraţiei în România.

 

În acelaşi timp poate proteja evoluţia României de diferiţi factori perturbatori, de natură subiectivă, externi sau interni generaţi inclusiv din cauza unor dereglări comise de către aventurierii sau exacerbaţii din politică românească. Poate consilia şi acordă avize privind propunerile legislative (reglementări) atât de nivel inferior cât şi superior din punct de vedere al ierarhiei juridice, emise de instituţiile abilitate ale statului pentru; îmbunătăţiri organizatorice, prioritizarea alocării de resurse, simplificarea şi eficientizarea unor proceduri ori metotologii, etc. Poate elabora proiecte de reglementări din proprie iniţiativa privind diferite domenii care să fie supuse adoptării Parlamentului pentru asigurarea dezvoltării Românei, în ritmul cel mai eficient posibil.

    

Rolul principal al GPR este acela de a asigura  „o punte” de legătură între instituţiile statului ce trebuie continuu modernizat, în conformitate cu dezvoltarea “societăţii cunoașterii” pe plan mondial, şi ceea ce se numeşte “societatea civilă organizată” care, prin mijloace şi proceduri moderne europene, trebuie activată la maximum posibil pentru eficientizarea managementului public. 

   

În vederea maximizării interesului general, acest organism (coagulant, al inteligenţei din toate domeniile ştiinţei, al  energiilor pozitive curajoase, al bunei credinţe şi moralităţii), va promova rolul suprem al organizaţiilor societăţii civile prin instituirea unui dialog ştiinţific, raţional şi permanent cu structurile statului care au atribuţii sau competenţe în domeniile reglementării şi cel executiv. Membrii acestui FOR (mai ales fondatorii) trebuie să provină din rândul cetăţenilor români care pot dovedi sau certifica concret performanţă în pregătirea ştiinţifică (teoretică), experienţă profesională şi de viaţă precum şi o înalta probitate morală.

 

Aceştia trebuie să reprezinte şi să susţină, pentru perezent şi viitor, pe baza unor Strategii Sectoriale fundamentate ştiinţific, realizarea unei largi varietăţi de interes general în domenii precum învăţământ, sănătate, economie, social, cultural, administraţie, ordine publică, apărare, justiţie, etc. specifice ţării noastre, concretizate în proiecte  performante aplicabile, viabile şi nu de natură utopică ori fantasmagonică”.

 

 

Ceea ce propune in extenso Ion Pușcașu este mai mult decât judicios și relevant pentru ceea ce-și propune, de fapt, să fie, Grupul Pentru România. Aceeași propunere se regăsește însă, exprimată legislativ, în CONSTITUȚIA CETĂȚENILOR care este, la rândul ei, principala și cea mai urgentă componentă a MODELULUI DE ȚARĂ susținut de GPR.

 

Astfel, la TITLUL III.2 („Asociaţiile comunitare”) din CONSTITUȚIA CETĂȚENILOR, întâlnim următoarele articole:

 

ARTICOLUL 134.82 

 „(1) În localităţile ţării se constituie asociaţii comunitare,  din care fac parte toţi cetăţenii cu drept de vot ai localităţilor. În municipiul Bucureşti, asociaţiile comunitare se constituie în fiecare sector al municipiului.

(2) Asociaţiile comunitare asigură cadrul organizatoric prin care cetăţenii ţării participă direct la exercitarea suveranităţii poporului, la luarea deciziilor politice care le afectează viaţa lor şi a comunităţilor lor, prin care ei controlează nemijlocit activitatea autorităţilor locale şi a autorităţilor statului. [...]. 

 

ARTICOLUL 134.83 

(10) Se constituie Uniunea Naţională a Asociaţiilor Comunitare, din care fac parte uniunile judeţene ale asociaţiilor comunitare. [...]. 

(14) În cadrul Uniunii Naţionale a Asociaţiilor Comunitare, funcţionează SFATUL ČšĂRII, ca organ consultativ al Uniunii. 

(15) SFATUL ČšĂRII este constituit din 51 membri aleşi de Adunarea Generală a Uniunii Naţionale a Asociaţiilor Comunitare dintre personalităţile vieţii publice româneşti, în vârstă de peste 50 de ani, care nu au fost şi nu sunt membrii unui partid politic, care s-au remarcat ca luptători pentru drepturile şi libertăţile românilor, ca autori şi promotori de proiecte menite să îmbunătățească viaţa economică şi socială a ţării. [...]. 

(17) SFATUL ČšĂRII emite opinii referitoare la toate deciziile care urmează a fi luate de Adunarea Generală a Uniunii Naţionale a Asociaţiilor Comunitare, de preşedintele uniunii ori de comitetul de conducere al uniunii. Opiniile Sfatului Ţării sunt publicate pe site-ul  Uniunii Naţionale a Asociaţiilor Comunitare şi în Monitorul Oficial al României”.

 

Așadar, GRUPUL PENTRU ROMÂNIA reprezintă acum, în plan civic, ceea ce va fi în plan constituțional SFATUL ȚĂRII, dacă proiectul CONSTITUȚIA CETĂȚENILOR va reuși să fie votat prin referendum.

Suprapunerea sau identitatea celor două aspecte nu este singura. Aproape tot ce se propune acum coerent, rațional, responsabil și eficient în spațiul public privitor la soarta României se regăsește fundamentat în CONSTITUȚIA CETĂȚENILOR. 

 

P.S. Atenție! Sfatul Țării nu are legătură cu Parlamentul. Sfatul Țării ține de Asociațiile Comunitare, nu de Autoritatea Legislativă.

 

Citește și:

 

 

Afisari: 2005
Autor: Miron Manega
Spune-le prietenilor:
  • RSS
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • Technorati
  • Tumblr
  • Twitter
  • Yahoo! Bookmarks
  • Yahoo! Buzz
  • email
  • Live
  • StumbleUpon
  • Ping.fm

Comentarii

* Nume:
* Email:
* Mesaj:
  caractere ramase
* Cod de siguranta:

Va rugam sa introduceti in casuta de mai sus codul de siguranta
  * campuri obligatorii
 

Nu sunt comentarii.
Alte articole | Arhiva
 
Colegiul de redactie

MIHAI EMINESCU
(Coordonator editorial şi moral)
Eudoxiu Hurmuzachi
Carmen Sylva
Vasile Alecsandri
Nicolae Densușianu
I.L. Caragiale
George Coșbuc
Vasile Pârvan
Nae Ionescu
Nicolae Iorga
Pamfil Şeicaru
Cezar Ivănescu
Dan Mihăescu
Stela Covaci

Colaboratori

Ciprian Chirvasiu, Dan Puric, Dan Toma Dulciu, Daniela Gîfu, Dorel Vişan, Firiță Carp, Florian Colceag, Florin Zamfirescu, Laurian Stănchescu, Lazăr Lădariu, Mariana Cristescu, Marius Dumitru, Mădălina Corina Diaconu, Mircea Coloşenco, Mircea Chelaru, Mircea Șerban, Miron Manega (ispravnic de concept), Nagy Attila, Sergiu Găbureac, Zeno Fodor

Citite Comentate Comentarii noi Ultimele articole
Newsletter