Se încarcă pagina ...

ALIANTA NATIONALĂ SINDICALĂ FEROVIARĂ SCOATE CEFERISTII ÎN STRADĂ

Data publicarii: 15.04.2016 20:33:00

 

Pe 22 aprilie, între orele 10.00 -13.00 (cu o zi înainte de Ziua Feroviarului), ALIANŢA NAŢIONALA SINDICALĂ FEROVIARA  (A.N.S.F.), condusă de Maxim Rodrigo Gabriel, organizează un miting de protest în parcul din faÈ›a Ministerului Transporturilor (Piaţa Gării de Nord, nr.1-3, sector 1).

Motivele pentru care ceferiÈ™tii din AlianÈ›a NaÈ›ională sindicală sunt următoarele:

 1. Falimentarea sistemului feroviar, datorată diverselor strategii pe termen scurt care au fost aplicate unităÈ›ilor feroviare de stat, neadecvate necesităÈ›ilor de transport  ale călătorilor È™i mărfurilor È™i în contradicÈ›ie cu ceea ce se întâmplă în acest sector în È›ările U.E. 

2. Tergiversarea aprobării LEGII privind STATUTUL PERSONALULUI FEROVIAR , respectiv lipsa de interes a guvernantilor si amânarea revizuirii legislaţiei privind sistemul de salarizare feroviar, amânarea revizuirii legislaţiei privind sistemul de pensii, asitenta sociala, juridică si medicala - specifice transportului feroviar.     

3. Impozitarea permiselor CFR pentru membrii de familie a salariaților CFR-iști .

4. MicÈ™orarea ReÈ›elei Feroviare Române în anii următori È™i, în consecinÈ›ă, reducerea trenurilor de călători ale SNTFC-CFR Călători SA în anii următori, ca efect al punerii în aplicare a MASTERPLANULUI.

5. Disponibilizarile/concedierile de la calea ferata ce vor urma după alegerile locale È™i parlamentare din anul 2016, folosind ca pretext politica de reducere a cheltuielilor de la UnităÈ›ile Feroviare de Stat ca urmare a unei aberante reduceri a ReÈ›elei Feroviare Române È™i, în consecinÈ›ă, reducerea trenurilor de călători È™i/sau a trenurilor de marfă.

6. Înstrăinarea Spitalelor CFR si a altor active si componente din patrimoniul sistemului feroviar, sub diverse forme È™i din varii motive aÈ™a-zis economice.

7. Separarea nejustificată a reparatorilor de locomotive, automotoare È™i rame electrice de mecanicii de locomotivă È™i automotoare la SNTFC „CFR Călători” SA, ceea ce permite existenÈ›a paralelă a două conduceri care îÈ™i pasează reciproc responsabilităÈ›ile, în timp ce mecanicii de locomotivă, locomotivele, automotoarele È™i ramele SNTFC, CFR Călători SA se distrug pe zi ce trece.

8. Politizarea functiilor de conducere la calea ferată, în detrimentul criteriilor profesionale.

9.   CondiÈ›iilor rudimentare  de muncă È™i odihnă la cap de secÈ›ie , degradarea în continuare a conditiilor de munca si degradarea condiÈ›iilor de odihnă  în dormitoarele existente etc.

10. DispreÈ›ul cu care sunt trataÈ›i ceferiÈ™tii,  care sunt sancÈ›ionaÈ›i de multe ori fără un motiv real È™i cu exces de zel, conducerile unităÈ›ilor feroviare de stat È™i în special conducerea SNTFC „CFR Călători” SA  introducând în ultimii ani un regim poliÈ›ienesc etc.

 

„Protestăm È™i, în acelaÈ™i timp, cerem GuvernanÈ›ilor, Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, Consiliilor de AdministraÈ›ie, Adunărilor Generale a AcÈ›ionarilor È™i Directorilor Generali de la UnităÈ›ile Feroviare de Stat să înceteze politica de fărâmiţare şi distrugere voită a sistemului feroviar! - spune Maxin Rodrigo Gabriel, preÈ™edintele AlianÈ›ei NaÈ›ionale Sindicale Feroviare. Trebuie stopat declinul, pentru că noi, salariaÈ›ii UnităÈ›ilor Feroviare de Stat, reprezentăm Calea Ferată de care România È™i românii au nevoie.   

 

Sistemul de transport feroviar trebuie sa se dezvolte pentru că este cel mai sigur şi mai puţin poluant, pentru că reabilitarea şi modernizarea căii ferate şi a materialului rulant vor crea locuri de muncă, pentru că suntem europeni şi peste tot în Europa se construiesc şi se modernizează căile ferate. Să nu uităm că sistemul de transport feroviar a rezistat şi rezistă în situaţii critice de climă, fenomene naturale sau război.

 

Nu cerşim ajutor. ÎntreÈ›inerea sistemului feroviar  È™i susÈ›inerea transportului pe calea ferată sunt obligaÈ›ii ale Statului Român. Avertizăm conducerea Ministerului Transporturilor È™i Guvernul că, începând cu 1 iunie 2016, mecanicii de locomotivă de la SNTFC„CFR Călători” SA nu vor mai ieÈ™i cu locomotivele din depouri, dacă nu sunt dotate cu scaune corespunzătoare, dacă nu sunt iluminate aparatele de măsură È™i indicatoarele, inclusiv lămpile de control, dacă nu sunt etanÈ™e posturile de conducere, dacă macaralele geamurilor laterale nu funcÈ›ionează corespunzător, dacă nu există È™tergătoare bune pe ambele părÈ›i (mecanic È™i mecanic ajutor), dacă nu există oglinzi retrovizoare bune pe ambele părÈ›i  (mecanic È™i mecanic ajutor), dacă staÈ›ia radio emisie-recepÈ›ie RTF este defectă sau funcÈ›ionează necorespunzător, dacă fluierul, claxonul sau sirena sunt lipsă sau defecte, dacă instalaÈ›ia de iluminat È™i semnalizare a locomotivei este defectă, are becuri arse sau are lipsă becuri, inclusiv farul central etc”.

 

Afisari: 1426
Autor: Miron Manega
Spune-le prietenilor:
  • RSS
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • Technorati
  • Tumblr
  • Twitter
  • Yahoo! Bookmarks
  • Yahoo! Buzz
  • email
  • Live
  • StumbleUpon
  • Ping.fm

Comentarii

* Nume:
* Email:
* Mesaj:
  caractere ramase
* Cod de siguranta:

Va rugam sa introduceti in casuta de mai sus codul de siguranta
  * campuri obligatorii
 

Nu sunt comentarii.
Alte articole | Arhiva
 
Colegiul de redactie

MIHAI EMINESCU
(Coordonator editorial şi moral)
Eudoxiu Hurmuzachi
Carmen Sylva
Vasile Alecsandri
Nicolae Densușianu
I.L. Caragiale
George Coșbuc
Vasile Pârvan
Nae Ionescu
Nicolae Iorga
Pamfil Şeicaru
Cezar Ivănescu
Dan Mihăescu
Stela Covaci

Colaboratori

Ciprian Chirvasiu, Dan Puric, Dan Toma Dulciu, Daniela Gîfu, Dorel Vişan, FiriÈ›ă Carp, Florian Colceag, Florin Zamfirescu, Laurian Stănchescu, Lazăr Lădariu, Mariana Cristescu, Marius Dumitru, Mădălina Corina Diaconu, Mircea Coloşenco, Mircia Chelaru, Miron Manega (ispravnic de concept), Nagy Attila, Sergiu Găbureac, Zeno Fodor

Citite Comentate Comentarii noi Ultimele articole
Newsletter