Se încarcă pagina ...

Mii de ceferişti sunt aruncaţi în stradă, în timp ce liderii lor tac

Data publicarii: 09.03.2012 10:32:00

 

Mişcarea sindicală, ca parte a societăţii civile, a început să fie desfiinţată încă de la... înfiinţare. După cea mai spectaculoasă mişcare de „secesiune” operată de puterea politică, în 1990, prin ridicarea unui sindicat (minerii din Valea Jiului) împotriva populaţiei civile, toate celelalte măsuri au fost „paşnice”: infiltrări cu elemente politice sau din servicii, încurajarea corupţiei la nivelul liderilor etc.

 

Toate acestea făceau parte dintr-un scenariu pe termen lung, care viza desfiinţarea, în scopul privatizării, a unor sisteme vitale pentru naţiune, cum ar fi sănătatea şi transporturile. În sănătate se ştie ce s-a întâmplat: a fost arestat cel mai vocal lider (Marius Petcu, fondatorul SANITAS) cu câteva zile înainte de a fi semnat Pactul Naţional pentru Sănătate (care ar fi împiedicat desfiinţarea ulterioară a spitalelor), după care puterea a trecut la „eradicarea” sănătăţii din România. Din acel moment, nu s-a mai auzit vocea Sanitas-ului.

 

În sistemul CFR, stategia de reducere la tăcere a sindicatelor este mult mai uşoară, căci grosul patrimoniului s-a împărţit deja. Acum s-a trecut la ultima execuţie a acestui sistem, adică la disponibilizarea în masă a angajaţilor, pentru a nu mai avea cine să se împotrivească privatizării. Şi totuşi sindicatele feroviare tac.

 

Singurul lider care luptă cu sistemul politic, pe toate căile, inclusiv în instanţă, este Rodrigo Gabriel Maxim, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari. El nu a putut fi nici şantajat, nici cumpărat, nici păcălit. Este prezent cu oamenii lui peste tot, la orice acţiune sindicală, la orice formă de protest, rămânând singurul care mai reprezintă o problemă pentru vânzătorii CFR-ului. Pe ceilalţi lideri, puterea i-a amuţit uşor.

 

Iată, de pildă, acum, când se hotărăşte la Guvern soarta câtorva mii de angajaţi ce urmează să fie trecuţi pe „linia moartă”, Alianţa Naţională Feroviară, cu excepţia federaţiei lui Rodrigo Gabriel Maxim, tace. De ce tac liderii sindicatelor feroviare? Motivul este de-a dreptul jenant: ca să nu-şi piardă micile privilegii prevăzute în Legea Dreptului Sindical. Au fost avertizaţi, pe căi oculte că, dacă nu-şi ţin gura acum, când se fac disponibilizările, riscă să-şi piardă o parte din drepturi. De aceea tac. De aceea nu pichetează nimic, nu protestează în niciun fel, nu acţionează în niciun fel. Iar oamenii pe care-i reprezintă (şi în numele cărora li s-au acordat acele privilegii) vor fi daţi afară din serviciu.

 

Drepturile pe care liderii sindicatelor feroviare se tem să le piardă (şi pentru care-şi trădează membrii) sunt ruşinos de mărunte. Iată câteva, prevăzute la Art. 100 din Dreptul Sindical:


"Art.100 (1). Administraţia va asigura pentru activităţi sindicale ale organizaţiilor sindicale reprezentative, semnatare ale prezentului Contract Colectiv de Muncă la nivel de societate, următoarele:
a) în Bucureşti, spaţii dotate cu mobilier de birou, telefon CFR, telefon PTT şi mobile (2 buc. FNFMC şi câte 1 buc. FMLR, FSRV şi FSTFR), cu plata abonamentelor, fax, copiator, calculator cu acces la reţea şi autoturisme (fără şofer şi cu o cotă lunară de 300 litri benzină « premium » pentru liderii centralului federaţiilor şi 200 litri benzină pentru liderii regionali), astfel:

- 8 pentru Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial
- 4 pentru Federaţia Mecanicilor de Locomotivă din România
- 4 pentru Federaţia Sindicatelor Ramurii Vagoane
- 2 pentru Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari

b) la nivel regional şi zonal, după caz, spaţiu dotat cu mobilier de birou, telefon CFR, telefon PTT şi mobil, cu plata abonamentelor, fax, copiator şi calculator;
c) în subunităţi, se va asigura o cameră dotată cu mobilier de birou, telefon CFR cu plata abonamentului şi acces la utilităţi.

(2) Cheltuielile de întreţinere şi reparaţii ale autoturismelor vor fi suportate de proprietar”…


Aşadar, în timp ce ţara se mişcă iar Piaţa Universităţii continuă să ţină focul aprins, Guvernul României, cu complicitatea, prin tăcere vinovată, a liderilor sindicali, aruncă ceferiştii în stradă. Din „a doua armată a ţării” a mai rămas un biet pluton de commando (FSTFR), condus de Maxim Rodrigo Gabriel.

Afisari: 1704
Autor: Miron Manega
Spune-le prietenilor:
  • RSS
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • Technorati
  • Tumblr
  • Twitter
  • Yahoo! Bookmarks
  • Yahoo! Buzz
  • email
  • Live
  • StumbleUpon
  • Ping.fm

Comentarii

* Nume:
* Email:
* Mesaj:
  caractere ramase
* Cod de siguranta:

Va rugam sa introduceti in casuta de mai sus codul de siguranta
  * campuri obligatorii
 
Nume: COCA (Mar, Sat 10, 2012 / 10:23)
Aveti mare dreptate domnule ziarist , sunt federatii precum Federatia Miscare Comercial care beneficiaza de multe drepturi si care vor sa semneze ( doar ei) un contract in orice conditii pentru a nu isi pierde aceste drepturi, pentru care sunt inn stare sa faca tot felul de intelegeri.
Dar nu cunoasteti totul , aceste federatii de care vorbitii Federatia miscare Comercial, FMLR sunt semnatare de contract si la SNTFM, CNCF, ele au si de acolo multe facilitati.
deci ca sa ma fac inteleasa ei de exemplu Federatia Miscare Comercial are peste 50 de masini si peste 50 de scoateri din productie pe langa altele.
De aceea ei vor sa semneze un contract in orice conditii si de aceeea le este frica ca isi pierd facilitatile( pe care le-a obtinut prin intelegeri de-a lungul anilor) , de aceea vor sa indeparteze toate federatiile de la negociere ( precum federatia pe care o conduce Maxim Rodrigo care intodeauna le-a incurcat intelegerile ), sa faca singuri nu negociere ci intelegere cu administratia.
aceasta federatie MC incearca prin dezinformari si defaimari sa inlature celelalte federatii din negociere ( le permite bugetul sa mituiasca si sa plateasca pe unii), deja fedreratia vagoane nu mai exista decat pe hartie iar acum incearca sa distruga si celellalte federatii( sa le fie rusine, nu sunt CFR-isti sunt doar niste profitori ) .

Dar trebuie sa mai stitii domnule ziarist ca in miscarea sindicală pe langa domnul Maxim Rodrigo mai sunt si ( cred ca sunt si vreau sa cred asta ) multii alti lideri sindicali care nu se lasa prostitii de aceasta federatie MC si nu isi uita scopul adevarat de a lupta pentru drepturi si ca aceasta cale ferata sa nu fie vanduta la privati .

Conducerea fedraratiei MC pe langa faptul ca nu face nimic pentru oameni ( pe care îi tin doar cu amenintari la ei in federatie sau platindu-i, doar isi permit ca iau cotizatii de la membrii de sindicat de peste 40% ) au salarii din cotizii de aproape sute de milioane .
Nume: gianina (Mar, Sat 10, 2012 / 21:08)
Afacere pe banii statutului, iar CFR - ul plânge că nu e rentabil şi ne dă afară.
Adică Ganea şi Comana folosesc infrastructura CFR - ului pe 2 bani (iar CFR - ul bagă bani grei s-o întreţină ca să prospere cei doi domni), plimbă trenuri goale şi statul îi mai şi plăteşte pentru deranj, ba mai mult, le cedează cele mai profitabile trase sub motivul că pentru CFR nu sunt rentabile.
Nume: NUTI (Mar, Sat 10, 2012 / 22:00)
GANEA IORGU şi COMANA COSTEL sunt patronii REGIOTRANS SRL şi RC CF TRANS SRL din Braşov, care efectuează transporturi feroviare de călători.
Chipurile aceste transporturi constituie SERVICIU SOCIAL în accepţiunea statului, chestiune care ar putea fi valabilă dacă trenurile lor nu ar circula permanent goale şi dacă singura lor preocupare nu ar fi aceea de a se substitui companiei feroviare naţionale şi de a o aduce in stare de faliment pentru a putea ulterior domina piaţa.
Este deja de notorietate, presa a semnalat repetat acest lucru, atât practica REGIOTRANS SRL de a suge fonduri consistente de la Guvern.
Nume: maria (Nov, Tue 12, 2013 / 18:33)
care sindicate???? sint doar o adunatura de oligrhofeni....pe care ii platim sa ne reprezinte.....atita timp cit asteptam sa ne apere interesul profesional astfel de oameni ne meritam soarta...indiferenta,indolenta si nepasarea ne-au adus aici....
Alte articole | Arhiva
 
Colegiul de redactie

MIHAI EMINESCU
(Coordonator editorial şi moral)
Eudoxiu Hurmuzachi
Carmen Sylva
Vasile Alecsandri
Nicolae Densușianu
I.L. Caragiale
George Coșbuc
Vasile Pârvan
Nae Ionescu
Nicolae Iorga
Pamfil Şeicaru
Cezar Ivănescu
Dan Mihăescu
Stela Covaci

Colaboratori

Ciprian Chirvasiu, Dan Puric, Dan Toma Dulciu, Daniela Gîfu, Dorel Vişan, Firi╚Ťă Carp, Florian Colceag, Florin Zamfirescu, Laurian Stănchescu, Lazăr Lădariu, Mariana Cristescu, Marius Dumitru, Mădălina Corina Diaconu, Mircea Coloşenco, Mircea Chelaru, Mircea ╚śerban, Miron Manega (ispravnic de concept), Nagy Attila, Sergiu Găbureac, Zeno Fodor

Citite Comentate Comentarii noi Ultimele articole
Newsletter