Se încarcă pagina ...

"Treziţi-vă, români! CFR-iştii sunt cu voi"

Data publicarii: 23.01.2012 23:58:00

Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România salută manifestaţiile din Bucureşti şi din ţară

 

Treziţi-vă, români! CFR-iştii sunt cu voi. Semnalul de alarmă trebuie tras şi de CFR-işti, pentru sistemul feroviar, neglijat permanent de Guvernul României. Semnalul de alarmă trebuie tras, de asemenea, şi de societatea civilă, pentru constatarea degradării diferitelor domenii de activitate cu impact şi implicaţii sociale directe asupra cetăţenilor.

 

A doua armată a ţării – CFR-ul – este oricând gata să apere drepturile salariaţilor şi ale cetăţenilor şi, oricând ne veţi chema, vom fi alături de voi şi de România.
Mulţumim celor care astăzi sunt în stradă, peste tot în ţară, pentru ca astăzi, de Ziua Unirii, să ne dăm mâna şi să strigăm împreună pentru drepturile noastre micşorate, suspendate sau anulate, şi pentru revenirea la dialogul social şi la respectful între părţi. E posibil să mai tragem sirena o dată, ca Vasile Roaită…

 

Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România

Preşedinte Maximo Rodrigo Gabriel
 

 

Afisari: 1790
Spune-le prietenilor:
  • RSS
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • Technorati
  • Tumblr
  • Twitter
  • Yahoo! Bookmarks
  • Yahoo! Buzz
  • email
  • Live
  • StumbleUpon
  • Ping.fm

Comentarii

* Nume:
* Email:
* Mesaj:
  caractere ramase
* Cod de siguranta:

Va rugam sa introduceti in casuta de mai sus codul de siguranta
  * campuri obligatorii
 
Nume: fantomas (Jan, Tue 24, 2012 / 08:21)
Din pacate sindicatele feroviare nu au facut mai nimic. Nu au existat actiuni concentrate, un sindicat a facut un pas in fata iar celelalte doi pasi inapoi. Membrii de sindicat, nu altii au contrbuit la decaderea CFR-ului. Numirea pe criteriul politic in fruntea CFR-ului a generat caderea acestuia. O companie de genul CFR este de o importanta majora in viata unei tari. A fost decimata, discreditata. Scoaterea din sistem a profesionistilor prin disponibilizare, spargerea in bucatele, privatizarea unor bucatele si favorizarea lor in timp ce bucatile din proprietatea statului au fost dezavantajate, faptul ca din schema CFR-ului a fost scos un institut de proiectari ca IPCF-ul la care au fost foarte multi profesionisti de exceptie, care ar fi trebuit sa mentina un echilibru intre proiectele ce se aplica la asa zisa modernizare nu fac altceva decat sa submineze si mai mult calea ferata. Acum, IPCF-ul, privatizat, mai are cativa pensionari nostalgici - buni profesionisti, cativa pe care nu a vrut nici un alt privat sa-i primeasca, foarte putini tineri buni, multi favoriti ai conducerii si patronatului si absolventi de facultati particulare gen Ecologica - ingineri nepregatiti. Proiectarea, executia sunt castigate de cei care dau mai mult (ca spaga), asa zisi specialisti carora inca nu le-a dat mustata - vezi PORR, COLLAS-ISAF,ITALFER-ul, Constructori de poduri, Transurb - Consultanta, etc. , nu au facut altceva decat sa bage si mai mult CFR-ul in colaps. La CFR, singurii care aduc bani sunt cei care lucreaza la casele de vanzare a biletelor. A doua Armata a Tarii a ajuns cenusareasa marilor companii. Cheltuieli imense pentru mici nimicuri, risipa majora, asta este adevarata situatie.
Nume: Monica (Jan, Wed 25, 2012 / 09:25)
Nu este adevarat ca sindicatele nu au facut nimic. Daca nu erau ele demult CFR-ul nu mai exista. Daca nu cunoasteti lupta sindicală, nu ar trebui să vorbiți.(domnule fantomas.....)
Sindicatele ar putea face mai mult daca membrii lor ar fi mai curajosi si nu ar ceda asa de usor la amenintarile administratie. Oamenii trebuie sa inteleagă ca numai unitii vom putea sa facem si sa schimbam ceva. Nu este tarziu sa facem ceva . Membrii de sindicat trebuie sa inteleaga ca nu sunt singuri si sunt sprijinitii de sindicate impotriva abuzurilor administratiei. Încă mai există presedintii de federatii sindicale si lideri de sindicate care lupta pentru drepturile salariatilor CFR . Calea Ferata va exista si va fi profitabilă dacă și Guvernul nu ar mai favoriza intrarea pe piată a Operatorilor de transport feroviar de călători privatii, care nu stiu de ce poartă denumirea de privatii deoarece primesc subvenții (compensatii) de la stat ca si operatorul de transport feroviar de calatori de stat (dacă sunt privatii ar trebui să se descurce singuri, nu!) . Sunt foarte multe de spus in acest sens dar concluzia este că cineva are interese de a distruge Calea Ferată . Dar tot asa de important este ca trebuie susținuta lupta sindicală și pentru asta trebuie să fim UNIȚI și să luptăm împreună împotriva tuturor nedreptăților. Totusi la conducerea MTI există o conducere care a dat dovada ca este alaturi de salariatii CFR ( si speram să fie in continuare), incearcă să facă demersuri pentru a îndrepta anumite legii care defavorizează salariatii CFR, care cum se spune este a doua Armată a Țării. Această a două Armată a Țării poate face ceva dacă este unită . CFR-iști unițivă!
Nume: fantomas (Jan, Thu 26, 2012 / 05:48)
Imi pare rau stimata d-na ca va contrazic; Au luat pozitie sindicatele cand CFR-ul a ramas fara un coordonator de lucrari? SNCF-ul francez are un institut de proiectari care coordoneaza toate lucrarile la caile ferate-franceze. La noi, fiecare constructor, pe bucatica lui de lucrare are BDG-ul lui(Catalog de detalii tip)dupa care lucreaza. Nu poti sa iei un subansamblu de la constanta sa-l duci la Campina. Au luat sindicatele o pozitie fata de nerespectarea normelor? Stiti ca pe Campina - Predeal terasamentul nu indeplineste normele legale de 4,5m din axul caii? Stiti ca au fost lasate in paragina portile de gabarit sau chiar desfiintate si neispravitii lovesc linia de contact? Stiti ca terasamentul nu este compactat cum trebuie? Stiti ca pe Campina-Predeal lucrarile au fost facute la plesneala de catre PORR? Stiti ca din dorinta de a favoriza importurile, se folosesc stalpi tip H (sau dublu T-ziceti-le cum va place)importati din Franta, stalpi care au o elasticitate mult prea mare, intretinand si amplificand oscilatiile liniei de contact? Era suficient sa se foloseasca stalpii metalici romanesti tip MU sau SMT, cu o portanta mult mai mare si cu o elasticitate mult mai mica - favorizand productia interna a Romaniei nu a Frantei? Mergeti in st. Buftea, uitati-va inginereste si veti vedea stalpii torsionati, dealtfel si in multe alte parti. Stiti ca pe Brasov - Sighisoara pentru a scurta drumul si mari pretul in favoarea ITALFER-ului, o portiune de 20 de km. a fost inlocuita de 2 tunele insumand 7km.? In afara de revendicari salariale sindicatele au ridicat cu vehementa cumva situatia dezastruoasa a caii ferate/ AU SPUS CA IN PALATUL c.f.r. AU FOST INVESTITI O GRAMADA DE BANI PENTRU MODERNIZARI? Schimbari de usi de lemn cu usi metalice, mochetari si alte astea? Ar trebui sa scriu 3 zile si tot nu as termina. dar: Nu am auzit de nici macar un scrasnet din dinti din partea sindicatelor cand s-a micsorat numarul de file de calatorie la 6/capita(6 pe cap de bou).
Nume: fantomas (Jan, Thu 26, 2012 / 05:55)
Revin scurt sa termin ideea. spuneam ca si capitalistii inainte de 44 si comunistii dupa 44 dadeau 12 cal. salariatilor si 6 membrilor de familie, acestia beneficiind de permise chiar daca cfr-istul murea. Acum, daca moare boul, vaca si viteii nu mai primesc furaje(a se citi permise). Singurul Lider de Sindicat VERTICAL a fost SIROMASCENCO de RCF Constanta. As putea scrie 3 zile si 3 nopti ca in povesti si tot nu as termina.
Nume: luci (Jan, Thu 26, 2012 / 14:19)
Domnule "fantomas",ma vad obligat sa va raspund la unele din acuzatile,pe care le aduceti muncii sindicale si mai ales lierilor de sindicat.In mare parte sunt de acord cu cele precizate de dumneavoastra, dar sa nu uitam ca acesti Lideri sunt alesi de memrii de sindicat.A venit timpul, ca membrii de sindicat sa-si traga la raspundere Liderii, pentru felul in care sunt reprezentati(nu credeti?).I-mi pare rau s-o spun, dar se pare ca oamenii si-au pierdut curajul(cine ma poate combate?).
Cred ca faceti parte din CFR sau ati facut parte; este timpul ca acesti profesionisti, la care faceti referire, sa se faca auziti(cred ca mai sunt), as vrea sa-i vad si sa-i aud ca iau atitudine, fata de aceasta conducere politica din CFR. Daca nu se ia atitudine urgent, nu crad ca vom mai vorbii de cale ferata in Romania.Daca stiti asa de multe de CF.de ce nu le faceti publice?
Asa este, e cazul sa ne trezim. Nemultumirile sunt mari, ie cazul sa iesim din hibernare, sa luam atitudine fata de aceasta conducere a CF.
Am pirdut tot(prima de Ziua CFR-istului, bonurile de masa,al-13-lea salariu, permisele de calatorie, ptr. noi si familie), ce vreti sa mai pierdem ?
TREZITIVA.
Nume: Monica (Jan, Thu 26, 2012 / 14:23)
Dumneavoastră judecatii toții sindicaliști din cunoscând aspectele unui anumit ,,domeniu "...
Sindicalistii au reusit să reducă șomajul, a îmbunătatit conditiile de muncă, a modificat anumite legii care ereau în devafoarea CFR-știlor ( încă continuă să lupte pentru modificarea legii legate de permise), acum de exemplu au reușit să blocheze concedierile, etc. mai sunt și altele dar sunt lucrurii care nu le cunoașteți pentru că dumnevoastră discutați doar de un anumit sector....
Așa că vă rog nu mai judecatii toți sindicaliști după un anumit tip de sindicalist care va ,,dezamăgit" pe dumneavoastră ......
Întradevăr lucrurile bune se văd mai greu acum într-o țară în care este un mare haos , dar vă înțeleg nemulțumirea . Pe scurt hai să facem toți ceva , nu numai să criticăm .
O întrebare a-ți fost în stradă să vă expuneți nemulțumirea ?
Nume: gina (Mar, Sun 04, 2012 / 08:45)
Afacere pe banii statutului, iar CFR - ul plânge că nu e rentabil şi ne dă afară.
Adică Ganea şi Comana folosesc infrastructura CFR - ului pe 2 bani (iar CFR - ul bagă bani grei s-o întreţină ca să prospere cei doi domni), plimbă trenuri goale şi statul îi mai şi plăteşte pentru deranj, ba mai mult, le cedează cele mai profitabile trase sub motivul că pentru CFR nu sunt rentabile.
Alte articole | Arhiva
 
Colegiul de redactie

MIHAI EMINESCU
(Coordonator editorial şi moral)
Eudoxiu Hurmuzachi
Carmen Sylva
Vasile Alecsandri
Nicolae Densușianu
I.L. Caragiale
George Coșbuc
Vasile Pârvan
Nae Ionescu
Nicolae Iorga
Pamfil Şeicaru
Cezar Ivănescu
Dan Mihăescu
Stela Covaci

Colaboratori

Ciprian Chirvasiu, Dan Puric, Dan Toma Dulciu, Daniela Gîfu, Dorel Vişan, Firiță Carp, Florian Colceag, Florin Zamfirescu, Laurian Stănchescu, Lazăr Lădariu, Mariana Cristescu, Marius Dumitru, Mădălina Corina Diaconu, Mircea Coloşenco, Mircea Chelaru, Mircea Șerban, Miron Manega (ispravnic de concept), Nagy Attila, Sergiu Găbureac, Zeno Fodor

Citite Comentate Comentarii noi Ultimele articole
Newsletter