Se încarcă pagina ...
Urmăriți-ne pe certitudinea.com
- Editorial
- Salonul Refuzaţilor
- Modelul De Ţară
- VideoPoezii & VideoTexte
- emisiuni tv
- Arte vizuale
- Muzica
- Istorie
- Credinta
- ŞTIRI MILITARE
- Societate
- Antologia Poeziilor Frumoase
- De la lume adunate
- Bibliofilie
- Colectii Si Colectionari
- Presa
- Dezvaluiri
- Tema De Gandire
- Antologia Rusinii
- Europa Nostra
- Roman Foileton
- INFO
- Opinii
- Mărgele De Cristal
- Categorie Tmp
Statistici
Vizite unice azi:
299
Hituri azi:
1064
Vizite unice:
4552385
Hituri:
38330185
Vizitatori online:
2
Arte vizuale
07.07.2013 20:01, Miron Manega
Julieta a avut ''ghinionul'' să locuiască, până în 1994, într-o superbă casă bucureşteană de pe Şoseaua Kiseleff, celebră pentru cea mai frumoasă frescă de interior ale capitalei, semnată de George Demetrescu Mirea. Imobilul, cunoscut cu numele de Casa Miclescu, are, la rândul lui, o poveste dramatică. Fusese proiectat, la începutul secolului XX, de arhitectul român Ion Mincu chiar pentru pictorul Mirea dar acesta, din lipsă de fonduri, a fost nevoit să o vândă.
citeste tot >>
citeste tot >>
01.07.2013 10:16, Şerban Tomşa
Azi am văzut, domnule Van Gogh, un stol de corbi. Nu ştiu dacă se îndreptau spre vreun lan de grâu sau erau în căutarea unor stârvuri. I-am mai zărit şi cu alt prilej. De câte ori îi văd, mă gândesc la dumneavoastră. Ştim amândoi că nu sunt corbi adevăraţi, cu gheare şi pene, cu croncănit aspru şi o foame veşnic nestinsă. Şi ştie, de multă vreme, toată lumea : sunt numai gândurile dumneavoastră pe care ni le-aţi lăsat pe nişte tablouri şi care traversează uneori cerul verii. Sunt corbi din altă lume. Mă gândeam însă la galbenul soarelui care colorează grânele pictate de dumneavoastră şi la galbenul aurului din pungile negustorilor care nu voiau sau nu îndrăzneau să vă cumpere tablourile.
citeste tot >>
citeste tot >>
20.06.2013 01:19, Miron Manega
Săptămâna trecută, pictorul Ion Grigore şi-a mai vernisat o expoziţie, de data asta la Galeriile ''Cornel Florea'' din Piaţa Alba Iulia (ultima a fost anul trecut, la Elite Prof Art). ''Oameni şi case'' ar putea fi intitulată noua expoziţie, dacă n-ar fi mai multe case decât oameni (tablouri cu prezenţe omeneşti sunt doar vreo şase). Şi totuşi, casele acelea sunt atât de ''locuite'', iradiază atâta căldură umană încât, da, ''oameni şi case'' rămâne, cred, o formulă potrivită.
citeste tot >>
citeste tot >>
19.06.2013 09:07, Miron Manega
Citesc într-un număr mai vechi din Bursa (mai vechi, adică de prin aprilie anul acesta) următoarea declaraţie a unui distins specialist în investiţii bancare, Aurelian Dochia: ''Nu cred că avem o piaţă atât de mare încât să prindă viaţă un segment specializat de consultanţă în domeniul artei. Există investitori în artă, dar vor rămâne la nivel individual. Aceşti investitori au deja relaţii, ştiu ce apare pe piaţă, sunt cunoscători în domeniu''.
citeste tot >>
citeste tot >>
02.06.2013 19:24, Miron Manega
Autorul acestor fotografii se numeşte Aurel Miron Manea şi are 30 de ani. E un fel de cowboy singuratic care umblă prin lume de câte ori îl cheamă sau îl goneşte ceva. Este aproape mizantrop cu cei apropiaţi, dar are un site care se numeşte Dystalgia, prin care comunică lumii ceea ce-i convine, adică imagini. Cuvântul DYSTALGIA nu există, e inventat de el şi vrea să însemne nostalgia după momente şi locuri pe care nu le-a trăit şi nu le-a văzut niciodată... Îl atrage, periodic, Islanda, insula aceea fără copaci, care-şi schimbă peisajul de câte ori se supără vulcanii. S-a dus acolo de vreo patru ori şi, de fiecare dată a regăsit-o altfel. Ultima oară a fost anul acesta, în aprilie...
citeste tot >>
citeste tot >>
28.05.2013 18:30, Miron Manega
Îl cheamă Aurel Miron Manea şi are 30 de ani. E un fel de cowboy singuratic care umblă prin lume de câte ori îl cheamă sau îl goneşte ceva. Este aproape mizantrop cu cei apropiaţi, dar are un site care se numeşte Dystalgia, prin care comunică lumii ceea ce-i convine, adică imagini. Cuvântul DYSTALGIA nu există, e inventat de el şi vrea să însemne nostalgia după momente şi locuri pe care nu le-a trăit şi nu le-a văzut niciodată... Umblă după ele, în speranţa, probabil, că le va descoperi undeva, cândva...
citeste tot >>
citeste tot >>
27.05.2013 23:35, Miron Manega
A apărut a doua ediţie tipărită a ''Indexului independent Tudor-Art''. Cuprinde 20.142 lucrări de artă vândute (cu informaţii detaliate privind vânzările în perioada 1995-2012), 2049 de artişti români şi străini şi 800 de semnături. Dacă facem o comparaţie cu statisticile ediţiei de anul trecut, constatăm că, în interval de un an (2011-2012), numărul lucrărilor vândute a crescut cu 14.597. Indexul se deschide cu un top 100 al anului 2012, urmat de un top 100 al întregii perioade 1995-2012 şi se încheie cu un indice de nume. Topurile sunt realizate nominal, pe artişti, după criteriul vânzărilor în perioadele menţionate (un an, respectiv 17 ani).
citeste tot >>
citeste tot >>
18.05.2013 14:53, Miron Manega
Acum, că Ştefan Luchian a mai spart un prag pe piaţa licitaţiilor cu obiecte de artă, ar fi cazul de-un bilanţ. Un bilanţ al pragurilor sau, mai bine zis, un rezumat al acestora. Cu precizarea că am numit ''prag'' nu un standard preconceput, convenţional ci, pur şi simplu, nivelul la care a stagnat piaţa românească timp de cel puţin un an. Primul prag psihologic al pieţei de artă a fost vânzarea prin licitaţie, la Alis, în 2003, a unui tablou de Grigorescu, cu fabuloasa - la vremea aceea - sumă de 59.900 de euro (''Fată culcată în iarbă'').
citeste tot >>
citeste tot >>
24.04.2013 20:51, Miron Manega
Parcă s-a spart conducta cu anomalii pe piaţa de artă. Aflăm, ba că toate tablourile de la Muzeul Judeţean din Tg. Mureş sunt falsuri, ba că nişte ''specialişti'' români au furat vreo 40 de opere de artă din Italia (toate de patrimoniu, datând din secolele XVII-XIX), ba că alţi doi români ar fi furat, în 2002, un Marc Chagall de pe un yaht iar acum sunt cercetaţi de poliţia din Torino. Ce mai, suntem campioni, furtul de anul trecut din Rotterdam n-a fost o excepţie!
citeste tot >>
citeste tot >>
23.04.2013 00:44, Miron Manega
Piaţa de artă din România încă seamănă cu un şlep. Şlepul, de regulă, nu are mijloace proprii de propulsie, de aceea e nevoie, mai tot timpul, de un împingător sau de un remorcher pentru a-l deplasa, pe distanţe mici, în rada ''portului'' specific, adică acolo unde desfăşoară tranzacţiiile. Unul dintre ''împingătoarele'' pieţei de artă ar fi trebuit să fie presa. Acum aproape că chiar este, dar, în urmă cu opt ani, când m-am aventurat eu să scriu despre piaţa de artă, nu erau decât ''torpiloare''.
citeste tot >>
citeste tot >>
Colegiul de redactie
MIHAI EMINESCU
(Coordonator editorial şi moral)
Eudoxiu Hurmuzachi
Carmen Sylva
Vasile Alecsandri
Nicolae Densușianu
I.L. Caragiale
George Coșbuc
Vasile Pârvan
Nae Ionescu
Nicolae Iorga
Pamfil Şeicaru
Cezar Ivănescu
Dan Mihăescu
Stela Covaci
Ciprian Chirvasiu
Lazăr Lădariu
Colaboratori
Dan Puric, Dan Toma Dulciu, Daniela Gîfu, Dorel Vişan, Firiță Carp, Florian Colceag, Florin Zamfirescu, Ioan Roșca, Laurian Stănchescu, Mariana Cristescu, Cătălin Berenghi, Mircea Coloşenco, Mircea Chelaru, Mircea Dogaru, Mircea Șerban, Miron Manega (ispravnic de concept), Nagy Attila, Sergiu Găbureac, Zeno Fodor
Citite
Comentate
Comentarii noi
Ultimele articole
13.05.2013 20:46
09.11.2009 17:29
09.12.2009 20:16
19.04.2013 09:30
02.01.2015 12:50
09.11.2009 17:29
01.09.2021 09:49
27.08.2023 09:55
03.08.2023 22:52
03.08.2023 08:29
14.01.2022 08:57
02.09.2021 10:46
01.09.2021 09:49
01.09.2021 09:25

