MIRON MANEGA – Ispravnic de concept
- Editorial
- Salonul Refuzaţilor
- Modelul De Ţară
- VideoPoezii & VideoTexte
- emisiuni tv
- Arte vizuale
- Muzica
- Istorie
- Credinta
- ŞTIRI MILITARE
- Societate
- Antologia Poeziilor Frumoase
- De la lume adunate
- Bibliofilie
- Colectii Si Colectionari
- Presa
- Dezvaluiri
- Tema De Gandire
- Antologia Rusinii
- Europa Nostra
- Roman Foileton
- INFO
- Opinii
- Mărgele De Cristal
- Categorie Tmp
Who The Fuck Is ADRIAN COSTEA?
Who The Fuck Is ADRIAN COSTEA?
ADRIAN COSTEA: “Întâlnirea mea cu Brâncuşi s-a petrecut pe fondul unei infectări grave făcute asupra mea de Miliţa Petraşcu. Eu, atunci, nu înţelesesem nimic, nu mă interesa, era prea mult pentru un copil. Iar Miliţa era disperată că nu avea cui să transmită tot ce ştie, tot ce învăţase. Căzuse măgăreaţa pe mine... Am ajuns în atelierul din Centrul Pompidou la mai bine de 20 de ani de la moartea sa. Am stat acolo singur, două ore, timp în care nu m-a deranjat nimeni. Am atins totul, al luat totul în mână: obiecte, lucrări, scule, tot, tot. Şi în timp ce făceam asta înţelegeam, secvenţă cu secvenţă, ca nişte declicuri, tot ce-mi împuiase capul Miliţa Petraşcu... Am rămas cu sentimentul précis şi copleşitor, pe care-l am şi astăzi, că Brâncuşi a găsit spre Dumnezeu un drum care e numai al lui. Care nu poate fi copiat, imitat, multiplicat de nimeni, niciodată. Acest drum e unic şi s-a terminat în momentul morţii sale. Dar, cu ambiţia şi energiile interioare de care eram bântuit la vremea respectivă, am plecat şi cu concluzia că o fi fost Brâncuşi dat în pi… mă-si, dar de ce n-aş fi şi eu? Şi că nu-mi rămâne decât să-mi găsesc şi eu drumul care să fie numai al meu şi care să înceapă şi să se termine numai cu mine. Am intrat, practic, în competiţie cu Brâncuşi. O competiţie gravă şi agresivă, pe viaţă şi pe moarte”. (În imagine, atelierul lui Brâncuşi din Paris şi atelierul lui Adrian Costea din Bucureşti. Sunt, de fapt, două imagini alăturate, pe care hazardul sau destinul le-a făcut să se potrivească aşa...)
_______________________________________________
MIRON MANEGA
- Scriitor, jurnalist, poet
- Președinte al departamentului Presa Pieței de Artă, al ACOAR (Asociația Comercianților de Opere de Artă din România)
- Membru consultant al AEEAR (Asociația Experților și Evaluatorilor de Artă din România)
- Critic și analist al pieței internaționale de artă
- Fondator și coordonator al platformei culturale www.certitudinea.ro
- Director editorial al publicației CERTITUDINEA
_______________________________________________
Domnule Adrian Costea! Va marturisesc sincer, cu toata inima, ignoranta si vulnerabilitatea ne/pretins receptorului de arta. De m-ar pune cineva sa aleg intre Cocosul cu mai multe "pliscuri" si "Coloana Infinitului" as alege (fara sa stau nicio clipa pe ganduri) Coloana...si de mi-ar cere cineva sa discern intre cele doua "ganduri" din imaginile de deasupra...v-as spune ca (prin comparatie) unul dintre ele e, pur si simplu, un fel de... kitch...
MIHAI EMINESCU
(Coordonator editorial şi moral)
Eudoxiu Hurmuzachi
Carmen Sylva
Vasile Alecsandri
Nicolae Densușianu
I.L. Caragiale
George Coșbuc
Vasile Pârvan
Nae Ionescu
Nicolae Iorga
Pamfil Şeicaru
Cezar Ivănescu
Dan Mihăescu
Stela Covaci
Ciprian Chirvasiu
Dan Puric, Dan Toma Dulciu, Daniela Gîfu, Dorel Vişan, Firiță Carp, Florian Colceag, Florin Zamfirescu, Laurian Stănchescu, Lazăr Lădariu, Mariana Cristescu, Cătălin Berenghi, Mădălina Corina Diaconu, Mircea Coloşenco, Mircea Chelaru, Mircea Șerban, Miron Manega (ispravnic de concept), Nagy Attila, Sergiu Găbureac, Zeno Fodor

