Se încarcă pagina ...

Urmăriți-ne pe certitudinea.com

MEDITAŢIILE UNUI SECUI. Scopul maghiarimii/secuimii este de a trăi fără români în România!

Data publicarii: 22.03.2016 20:19:00

La începutul anilor 90, chiar imediat după 1989, eram student la Cluj Napoca, la secția untiariană din cadrul facultății de teologie protestantă. Fiind membru al unei biserici liberale (până la ateism ascuns chiar), după cursuri, împreună cu colegul meu de clasă intram uneori într-o crâşmă din apropiere, căci asta nu era o problemă! Prima dată când am intrat acolo m-a surprins privirea caldă a unui maramureşean. Cu un accent românesc, a început să vorbească cu noi pe ungureşte şi a pus muzică maghiară! Era un român deschis faţă de unguri! Nu vreau să sugerez, prin relatarea acestei întâmplări, că aşa „ar trebui” să se comporte, cu noi, ungurii, toţi românii, să ne mângâie, să ne flateze. Nu e o aşteptare, n-aş vrea să fiu înţeles greşit. Am povestit-o doar ca pildă a unui comportament deschis din partea unui român faţă de doi secui şi ca să arăt, prin comparaţie, comportamentul aflat de cealaltă parte, cel al secuilor, care refuză tot ce e românesc!

 

În judeţul Covasna nu se respectă deloc Constituţia şi nici limba oficială a ţării: inscripţiile oficiale sunt în ungureşte

 

Dar, în acelaşi timp, ce am putut observa în zona Odorheiului, unde locuiam? Autobuzele care mergeau în satele din jur erau inscripţionate exclusiv în limba maghiară. Pe marginea drumului, între Miercurea Ciuc şi Sovata, cei care vindeau câte ceva aveau denumirea mărfurilor doar în ungureşte. Ungurii, secuii, chiar din primele momente de după 89 îşi arătau refuzul faţă de români! În locul unei deschideri faţă de români, prin recunoaşterea greşelilor istorice ale maghiarimii vizavi de români de pildă, ei au adoptat imediat o poziţie de refuz, de izolare, poziţia ariciului!

 

Iar acesta era doar începutul evoluţiei negative a atitudinii secuilor din Harghita şi Covasna. Evoluţie pe care o tot urmăresc în Covasna, îndeaproape, şi care a căpătat o formă gravă, de când Tamás Sándor şi Antal Árpád András au ajuns la putere! În istoria oraşului Sfântu Gheorghe nu se află scris nimic despre români, despre personalităţile marcante româneşti, iar asta se poate vedea în cartea publicată cu prilejul aniversării a 550 de ani ai oraşului Sfântu Gheorghe!

 

Trebuie să mă reîntorc la problema inscripţionării exclusiv în limba maghiară, care nu s-a terminat odată cu entuziasmul de după ’89! În judeţul Covasna, în satele preponderent locuite de secui, din ce am văzut nu se respectă deloc Constituţia şi nici limba oficială a ţării! Desigur, nici în Harghita situaţia nu e diferită, dar eu mă refer la ceea ce cunosc în mod concret, pe baza experienţei proprii. Inscripţiile oficiale sunt în ungureşte sau, în cel mai bun caz, inscripţia în limba română, cea oficială adică, atunci când există, este pe locul doi, ceea ce, la urma urmei, tot ilegal rămâne! De pildă, la Ghidfalău căminul cultural are o inscripţie exclusiv în limba maghiară: „Müvelődési ház”! E posibil să se fi remediat între timp, căci atât eu, cât şi Dan Tănasă am sesizat acest lucru, iar primăria a primit ordin de înlăturare!

 

De asemenea, un proprietar din Odorhei al unui lanţ de magazine aflat în două judeţe, îi discrimina pe români, inscripţionând mărfurile din magazinul din Ciuc exclusiv în limba maghiară, caz care a ajuns să fie sesizat la CNCD.

 

Kelemen Hunor, babuinul de serviciu din fruntea UDMR

 

La postul Duna TV, un tânăr aflat într-un bar din Balvanyos a afirmat senin: „Noi nu-i iubim pe români!”. Iar declaraţia acestui tânăr nu este ceva izolat! Reprezintă spiritul antiromânesc general, existent în Harghita şi Covasna! Degeaba vin unii să nege – iar eu am prieteni şi maghiari, şi români, şi ne înţelegem bine – spiritul în genere este antiromânesc! Asta a simţit şi un fost ofiţer de carieră, care a ajuns din Moldova în comuna Bodoc, lângă Sfântu Gheorghe. Valeriu Tănasă, după ’89, în cartea sa „Rostiri ziditoare”, spune că simţea nevoia de a se întoarce înapoi în Moldova, din cauza urii faţă de „tot ce este românesc”! Atunci şi acolo unde secuii se izolează prin ură faţă de „tot ce e românesc”, prietenia între cele două naţii e doar poveste sau există doar cazuri izolate!

 

Cum spuneam, de când cei doi „magnifici grofi”, Antal Árpád şi Tamás Sándor, au pus mâna pe judeţ, nu doar din istorie vor să-i excludă pe români, ci şi din imaginarul cultural al oraşului Sfântu Gheorghe! La inaugurarea statuii Turul – pasărea mitologică a maghiarimii – Antal a declarat că „trebuie să ne ocupăm spaţiul nostru vital cu simbolurile noastre naţionale”! Cred că în urma acestui îndemn a declarat apoi Kelemen Hunor, babuinul de serviciu din fruntea UDMR-ului (căci el e doar un babuin politic, alţii conduc de fapt), că trebuie să ne ocupăm „pământul natal”! Declaraţia lui Antal poate fi comparată cu ideologia revoluţiei culturale chinezeşti a lui Mao. Cred că Antal este Mao cel mic al secuilor, care a declanşat o astfel de revoluţie culturală împotriva românilor, el intenţionând să înlăture şi statuia lui Mihai Viteazul!

 

Izolarea prin imaginar, prin simbol, a maghiarimii, înseamnă o criză de identitate

 

Problema imaginarului colectiv nu este aşa simplă cum crede şi gândeşte primarul oraşului, căci imaginarul, ancorat în adâncimea omului, are o mare încărcătură de energie şi raportul omului la ele nu poate fi arbitrar. Dacă aşa gândeşte, nu ştie ce înseamnă problema identităţii, care are ca fond, ca bază, imaginarul adâncimii omului. Raportul arbitrar, prin marea sa încărcătură de energii ale imaginarului, poate declanşa tensiuni, daca mintea omului nu se raporteaza si la energiile arhetipului, integrând în conştiinţă! Pentru că arbitrarul se raportează numai la exterioritatea imaginii, fără o raportare la fondul său inconştient, adică la arhetip, care conţine inestimabil mai mult decât imaginea sa exterioară! În acest fel, imaginea exterioară a arhetipului devine o realitate închisă, contrară naturii arhetipului, care este o realitate deschisă! Iar când vrei să-l închizi, energiile, care prin natura lor sunt deschise spre infinit – prin imaginarul exterior al arhetipurilor – erup, situaţia devine tensionată şi reprezintă un pericol de explozie în adâncul omului! Căci rolul arhetipurilor, al energiilor acestora, nu este să izoleze omul! Nu au rolul de a izola un neam de altele, ci invers, cel de a le uni, în integritatea Fiinţei, a Existenţei!

 

De aici vedem că cei doi magnifici ai Covasnei nu cunosc natura imaginarului adâncimii omului, că vor să le folosească, aceste imagini universale, în primul rând pentru izolare, când natura acestora e de a fi deschise din interior către exterior, spre infinit. În alte părţi, rolul simbolului este cel de a lega, de a uni două neamuri, şi nu de a izola, a se împotrivi, a refuza.

 

Când se produce izolarea prin imaginar, prin simbol, e vorba despre o criză de identitate! A te retrage în cadrul intimităţii imaginii, a te închide prin imagini în intimitatea proprie neamului nu înseamnă altceva decât să fii dominat, dependent de arhetipul mamei. Iar acest fapt este foarte explicit exprimat în izolarea prin autonomie!

 

Concluzia este, cred, foarte simplă: scopul maghiarimii, secuimii – în afara defrişărilor pădurilor de către conducătorii lor – este cel de a trăi fără români în România!

Corectat de Carmen Babia

 

Afisari: 2568
Autor: Nagy Attila
Spune-le prietenilor:
  • RSS
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • Technorati
  • Tumblr
  • Twitter
  • Yahoo! Bookmarks
  • Yahoo! Buzz
  • email
  • Live
  • StumbleUpon
  • Ping.fm

Comentarii

* Nume:
* Email:
* Mesaj:
  caractere ramase
* Cod de siguranta:

Va rugam sa introduceti in casuta de mai sus codul de siguranta
  * campuri obligatorii
 
Nume: Mihai (Mar, Mon 28, 2016 / 14:43)
Toate actiunile iredentiste si anti-Romanesti au loc pentru ca maghiarii au fost indoctrinati de minciunile, calomniile, dezinformarile, intoxicarile si manipularile extremistilor lor, privind istoria Romaniei. Daca la scoala si la biserica li s-ar fi spus doar adevarul, daca li s-ar fi explicat ca traiesc in Romania, ca Transilvania a fost in trecut un Principat autonom, locuit in marea majoritate de Romani, situatia ar fi fost cu totul alta. De ce nu se intreaba maghiarii, de ce atunci cind Ungaria a devenit pasalic turcesc (provincie turceasca), Transilvania a ramas un Principat independent ? Pentru ca nu avea nicio legatura cu Ungaria. De ce nu se intreaba maghiarii de ce, in anul 1600, Mihai Viteazul, cind a unit cele trei Principate Romanesti, nu s-a luptat cu Ungaria ? Pentru ca Transilvania nu apartinea in niciun fel Ungariei. Majoritatea problemelor actuale pornesc de la o interpretare aberanta a unei prevederi din constitutie. Posibilitatea utilizarii limbii materne in administratia publica si in justitie, nu inseamna ca Romanii trebuie sa fie obligati sa invete limba unei minoritati, pentru a-si gasi un loc de munca in tara lor. Prevederea din constitutie trebuie interpretata ca in toate unitatile administratiei publice si in justitie, in acele zone ale tarii, in care ponderea minoritarilor depaseste o anumita valoare, trebuie sa existe un translator pentru cei care chiar nu pot invata limba oficiala a statului. Cunoasterea limbii maghiare trebuie sa fie obligatorie doar pentru profesorii si traducatorii acelei limbi. Cit este de greu de inteles acest lucru elementar de catre autoritatile Romane, care se lasa prostite de extremistii maghiari ? De ce permit autoritatile Romane predarea si raspindirea unor minciuni privind istoria Romaniei ? Trebuie sa stie toata lumea ca, in trecut, Transilvania a fost un Principat autonom, la fel ca Tara Romaneasca si Moldova, locuit in marea majoritate de Romani.
Nume: Mihai Continuare (Mar, Mon 28, 2016 / 14:50)
Continuare :
De ce permit autoritatile Romane predarea si raspindirea unor minciuni privind istoria Romaniei ? Trebuie sa stie toata lumea ca, in trecut, Transilvania a fost un Principat autonom, la fel ca Tara Romaneasca si Moldova, locuit in marea majoritate de Romani. Se tot spune, atunci cind un terorist sau un extremist este trimis in judecata, ca este un caz izolat, ca nu reprezinta comunitatea maghiara. Atunci de ce ies maghiarii in strada sa-i sustina pe infractori, pe extremisti si pe teroristi ? De ce ii voteaza in forurile lor de conducere ? De ce nu ii izoleaza ? De ce liderii maghiarilor sustin iredentismul si extremismul ? De ce nu le spun mahiarilor din Romania adevarul ? Din ultimii cinci sute de ani, treisute cincizei de ani, Ungaria nici nu a existat ca stat, o suta cincizeci de ani a fost pasalic turcesc (provincie turceasca), doua sute de ani a fost provincie austriaca, cincizei de ani, a facut parte din Imperiul Austro-ungar, iar in ultimii o suta de ani, a fost asa cum este astazi. Nu le este rusine sa aiba pretentii asupra Transilvaniei ? Cum ar fi daca Turcia ar avea pretentii teritoriale asupra Ungariei, pentru ca in trecut, 150 de ani aceasta tara a fost pasalic turcesc ?
Alte articole | Arhiva
 
Colegiul de redactie

MIHAI EMINESCU
(Coordonator editorial şi moral)
Eudoxiu Hurmuzachi
Carmen Sylva
Vasile Alecsandri
Nicolae Densușianu
I.L. Caragiale
George Coșbuc
Vasile Pârvan
Nae Ionescu
Nicolae Iorga
Pamfil Şeicaru
Cezar Ivănescu
Dan Mihăescu
Stela Covaci
Ciprian Chirvasiu

Colaboratori

Dan Puric, Dan Toma Dulciu, Daniela Gîfu, Dorel Vişan, Firiță Carp, Florian Colceag, Florin Zamfirescu, Laurian Stănchescu, Lazăr Lădariu, Mariana Cristescu, Cătălin Berenghi, Mădălina Corina Diaconu, Mircea Coloşenco, Mircea Chelaru, Mircea Șerban, Miron Manega (ispravnic de concept), Nagy Attila, Sergiu Găbureac, Zeno Fodor

Citite Comentate Comentarii noi Ultimele articole
Newsletter