Se încarcă pagina ...

Urmăriți-ne pe certitudinea.com

Întrucât, din motive pe care nu le analizez acum, utilizarea acestui site îmi este blocată (nu mai am acces la modulul de administrare), am deschis o altă platformă, mai bine protejată, pe domeniul certitudinea.com. Site-ul de față, certitudinea.ro, rămâne în continuare funcțional, dar numai ca o arhivă a certitudinea.com. Așadar, postările noi le puteți urmări, de acum, pe site-ul certitudinea.com.
MIRON MANEGA – Ispravnic de concept

Europa Nostra

CE NU ŞTIE DOAMNA MERKEL: Autorul loviturii de stat este Băsescu
09.08.2012 20:18, Col. dr. Mircea DOGARU
Traian Băsescu a fost rechemat în ţară, la începutul anului 1990, pentru a fi propulsat secretar de stat la Ministerul Transporturilor. Dincolo de micile afaceri (transport mărfuri pe post de lest) cu care s-a lăudat în repetate rânduri la posturile de televiziune, devenise o legendă pentru DIE/SIE, datorita incendierii flotei comerciale franceze în portul Rouen. Motiv pentru care SIE i-a rămas fidel şi îl susţine, din considerente de afaceri, împotriva naţiunii române, până în ziua de azi.
citeste tot >>
Experţii FMI, nemulţumiţi că încă nu s-au privatizat TAROM şi CFR Marfă
09.08.2012 00:35
Prinsa in valtoarea crizei, cu o clasa politica slaba, macinata de lupte interne, Romania a fost scoasa la mezat. Cel putin asta sustin analistii citati de DailyBusiness.ro, care afirma ca presiunile tot mai puternice, exercitate de FMI pentru privatizarea firmelor de stat, denota faptul ca misteriosul ''Plan Hercule'', de ''salvare'' a Romaniei si Bulgariei, a inceput sa fie pus in practica.
citeste tot >>
SINGUR ÎN ISLANDA (VII). Ultimele zile, ultima aventură
02.08.2012 22:48, Aurel Miron Manea
Asta era ultima zi de inchiriat masina asa ca planul era simplu. Drumul inapoi spre capitala si cateva vederi turistice plictisitoare (Geysir si Gulfoss). Locurile au fost exact cum exact cum îmi imaginasem, adică plictisitoare şi pline de turisti americani grasi. La Gulfos erau cativa care faceau poze cu Ipad-urile. Imaginea in sine era hilara si de prost gust. Genul ăsta de turisti imi face greata. Iei o agenţie de voiaj, iei un autocar, iei un avion. Opresti unde te opreste autocarul, îţi coboari fundul gras din el, faci cateva poze, nu te plimbi deloc, apoi urci din nou in autocar. Care e diferenta intre asta si a vedea poze direct de acas,a de pe calculator, nu stiu.
citeste tot >>
SINGUR ÎN ISLANDA (VI). Ziua a cincea: deşertul, cascadele şi epava
31.07.2012 08:50, Miron Manega
Ca de obicei m-am trezit la patru si ceva, cu soarele abia rasarit. De data asta chiar inghetasem bine si altitudinea mai ridicata isi spunea cuvantul. M-am imbracat mai gros, am mancat ceva, mi-am luat rucsacul in spate si am plecat spre oaza pe care o vazusem in seara dinainte. Am trecut si prin varful in care se gasea zona sulfuroasa in ideea ca voi prinde o lumina buna si pentru asta. Ajuns la intrarea in valea respectiva şi am cautat o cale de a patrunde spre capat. Raurile se desparteau si se uneau de-a lungul ei, avand zone subtiri si zone groase, zone adanci si zone cu apa mica, formand un adevarat puzzle pe care trebuia sa il rezolv, daca voiam sa ajung in capat. Mi-a luat cam două ore, iar peisajul, desi din capat nu se putea vedea, se transforma treptat din verde in zona nisipoasa fara viata.
citeste tot >>
SINGUR ÎN ISLANDA (V). Ziua a patra: Landmannalaugar
28.07.2012 19:07, Aurel Miron Manea
Am mers pe drumul 26 o perioada. Ma asteptam, nefiind drum de tip F, sa fie asfaltat si ok. Insa, in scurt timp, s-a transformat intr-un fel de poteca unde cu greu puteam sa depasesc 30 km/h, iar atunci cand o faceam masina aluneca si se zdruncina de parca voia sa-si dea duhul. In foarte scurt timp peisajul s-a transformat ntr-un desert total. In stanga se vedeau niste dealuri stancoase si niste cai mânaţi prin desert de doi calareti. In dreapta se vedea vulcanul Hekla si raurile de lava ce au format relieful de-a lungul timpului. Hekla e un vulcan nu extraordinar de mare, dar unul din cei mai activi. Ultima eruptie a fost in 2000, insa cea din 1947 a fost ce mai puternică. O bucata de lava propulsata in aer a aterizat, de exemplu, la 32 km distanta.
citeste tot >>
AUDIATUR ET ALTERA PARS - Scrisoare către Uniunea Europeană
27.07.2012 01:18
Suntem un grup de intelectuali romani - savanti, universitari, cercetatori in domeniul stiintelor fundamentale, aplicative si umaniste, scriitori si artisti. Unii suntem veterani ai miscarii democratice din Romania, altii - reprezentanti ai unor generatii mai tinere, dar toti suntem aparatori ferventi ai valorilor europene. Multi dintre noi nu sunt implicati in niciun fel in politica; unii au afilieri si simpatii dintre cele mai diferite. Exprimam aici un punct de vedere non-partizan. Singurul nostru scop este acela de a apara principiile democratice si statul de drept, asa cum am facut-o mereu incepand decembrie 1989.
citeste tot >>
SINGUR ÎN ISLANDA (IV). Ziua a treia: Furtuna de nisip şi răzbunarea păsării Puffin
26.07.2012 12:47, Miron Manega
Pe drum s-a pornit o furtuna cumplita de nisip. Peisajul aducea foarte mult cu ceea ce vazusem in urma cu doi ani, cand vulcanul cuprinsese totul intr-un nor de cenusa. Singura diferenta era tenta galbena de acum fata de griul ala aproape negru de atunci... Ce frumos era atunci, cat de iesit din granitele realului! Cred ca mai am si acum o gramada de poze cu care nu am facut nimic si care au o gramada de potential. Cand am iesit din furtuna de nisip deja se vedea Vik. M-am hotarat sa nu opresc acolo ci mai degraba sa mai merg inca 15 km catre Dyrholaey, o limba de pamant chiar mai spectaculoasa, celebra pentru pasarile de pe ea, peisajul stancos si farul din varf.
citeste tot >>
SINGUR ÎN ISLANDA (III). Ziua a doua: reîntâlnirea cu Eyjafjallajökull
25.07.2012 08:36, Aurel Miron Manea
Dimineata mi-am facut bagajele si le-am carat pana la compania de inchiriat masini ce se afla la un km distanta. Mentionez ca era cea mai ifetina companie si jeepul inchiriat era si el cel mai ieftin din oferta, insa la un pret infernal de mare (150E/zi). Iar masina, un Ssangyong cu 300.000 km la bord, pe langa care un Aro parea lux. Simplul act al deschiderii portbagajului necesita o tehnica speciala, descrisa de baietii de la companie, si era o aventura ce putea sa dureze pana la 10 minute. Usile se incuiau dar nu prea iar masina, la cea mai mica denivelare, parea sa se rupa in doua. Era rupta, ruginita, avea parbrizul crapat. Am primit instructiunile de folosire, instructiunile generale de supravietuire in pustietate, termenii asigurarii si am plecat la drum.
citeste tot >>
SINGUR ÎN ISLANDA (II). Ziua întâi: Bucureşti-Reykjavik , via Londra. Seriozitate islandeză...
24.07.2012 00:56, Aurel Miron Manea
Avionul din Bucureşti către Londra a fost ca de obicei o experienţă în sine şi am nimerit cu un întreg taraf de manelişti/lăutari, adică nişte domni de culoare şi etnie rromă, al căror nivel de poluare fonică poate fi comparat, poate, numai cu cel al femeilor spaniole. Am asistat la un concert de
citeste tot >>
SINGUR ÎN ISLANDA (I). Aşteptând vulcanul Katla
22.07.2012 22:16, Aurel Miron Manea
Cu câtă usurinţă ne separam noi, oamenii, de natură, privind întotdeauna restul ca fiind ''pământul''. Îl concepem ca pe un întreg inseparabil, ceva inocent ce trebuie păstrat intact. Ne judecăm adesea ca pe nişte asupritori care consumă tot, restul naturii trăind în pace. Uităm ca în restul planetei şi, probabil, la un nivel de neperceput pentru noi, mai sus, e doar o luptă sălbatică pentru supravieţuire. Nu există inocenţă, nu există bine şi rău, există o goană şi o luptă continuă ce nu se va termina niciodată, un război perpetuu. Specii întregi de animale dispar doar ca să facă loc altora. O rasă de capre atinge un continent nou din întâmplare şi, neavând inamici naturali, acolo distruge şi mănâncă tot, lăsând în urmă un deşert arid. Niciodată nu privim subsistemele, privim doar ansamblul.
citeste tot >>
 
Colegiul de redactie

MIHAI EMINESCU
(Coordonator editorial şi moral)
Eudoxiu Hurmuzachi
Carmen Sylva
Vasile Alecsandri
Nicolae Densușianu
I.L. Caragiale
George Coșbuc
Vasile Pârvan
Nae Ionescu
Nicolae Iorga
Pamfil Şeicaru
Cezar Ivănescu
Dan Mihăescu
Stela Covaci
Ciprian Chirvasiu

Colaboratori

Dan Puric, Dan Toma Dulciu, Daniela Gîfu, Dorel Vişan, Firiță Carp, Florian Colceag, Florin Zamfirescu, Laurian Stănchescu, Lazăr Lădariu, Mariana Cristescu, Cătălin Berenghi, Mădălina Corina Diaconu, Mircea Coloşenco, Mircea Chelaru, Mircea Șerban, Miron Manega (ispravnic de concept), Nagy Attila, Sergiu Găbureac, Zeno Fodor

Citite Comentate Comentarii noi Ultimele articole
Newsletter