Se încarcă pagina ...

Urmăriți-ne pe certitudinea.com

Întrucât, din motive pe care nu le analizez acum, utilizarea acestui site îmi este blocată (nu mai am acces la modulul de administrare), am deschis o altă platformă, mai bine protejată, pe domeniul certitudinea.com. Site-ul de față, certitudinea.ro, rămâne în continuare funcțional, dar numai ca o arhivă a certitudinea.com. Așadar, postările noi le puteți urmări, de acum, pe site-ul certitudinea.com.
MIRON MANEGA – Ispravnic de concept

Capul şi curul domnului Fenechiu

Data publicarii: 12.06.2013 23:29:00

Între cap şi cur (să mă ierte cititorii că nu folosesc termenul medical, ci pe cel recomandat de academicianul Alexandru Graur) nu este o diferenţă ierarhică, e doar o diferenţă de funcţie. Pe diferenţe de acest tip (sau pe diferenţe similare) se bazează şi organizarea sistemului democratic. Deci capul şi curul (iarăşi scuze că aplic recomandarea lui Graur) sunt principial egale, cu precizarea de mai înainte. Dar, atunci când curul (scuze, idem) vrea să ia locul capului, invocând principiile democraţiei, apar disfuncţiile organice, dezintegrarea şi haosul, căci precedentul generează emuli: piciorul vrea să ia locul mâinii, ficatul - locul cordului, vezica - locul ochilor etc.

 

O soluţie pentru CFR: auto-privatizarea lui Relu Fenechiu

 

Aşa şi cu dl. Relu Fenechiu, care se află într-un impas dramatic, întrucât deţine o funcţie pentru care nu are organ. Adică, fiind obligat, prin fişa postului de ministru, să gândească, foloseşte, ca şi cel care l-a numit în această funcţie (Victor Ponta), organele disponibile. Iar când spun „organe disponibile” mă refer în primul rând la propriul său organ pe care-l numeşte în mod convenţional (şi abuziv) cap, deşi acesta are, atât prin observaţie de bun simţ, cât şi prin expertiză ştiinţifică, un cu totul alt rol. În al doilea rând, referindu-mă strict la contextul guvernamental în care îşi desfăşoară activitatea, respectiv Ministerul Transporturilor, „organele” prin care-şi pune în operă aberaţiile numite proiecte suferă de aceeaşi deficienţă de „anus contra naturii” (în sensul de cur folosit pe post de cap).

 

 

Tot ce a făcut Relu Fenechiu ca ministru este ceea ce se vede. Nu e în stare nici să redreseze CFR-ul, nici să-l vândă în termeni economici decenţi. Pe de altă parte, continuă să numească directori care devalizează fondurile bugetare de la companiile de stat şi să le dea companiilor private, pentru a putea justifica privatizarea, folosind argumentul clasic că managementul de stat nu e eficient. Nu este, într-adevăr, pentru că directorii numiţi sunt neperformanţi. Şi sunt neperformanţi pentru că EL nu ştie să selecteze directori performanţi. Iar principalul "manager de stat" este chiar Relu Fenechiu, deci are dreptate domnia sa când spune că managementul de stat este neperformant. Soluţia optimă ar fi privatizarea lui Relu Fenechiu. Dar cum nu-l cumpără nimeni, ar fi bine să se autoprivatizeze. Adică să-şi dea demisia. Acum, cât mai are timp pentru că, oricum, îl va demite Victor Ponta. Dacă n-ar gândi cu organul nepotrivit, şi-ar da seama că Victor Ponta îl împinge să facă prostii, ca să-şi compromită partenerii de alianţă (PNL), pentru a găsi pricină de separare. Că e o prostie şi că herghelia de cai mari pe care-şi închipuie PSD-ul că o călăreşte este, de fapt, un atelaj de mârţoage obosite, este o altă poveste (paradigma cu capul şi curul se aplică şi la acest nivel), dar pionii de sacrificiu sunt miniştrii liberali. Strategia e simplă: Ponta le dă dispoziţii, ei se conformează iar când opinia publică reacţionează Ponta zice că nu ştie nimic. Iar miniştrii (liberali) îşi dau cu stângu-n dreptu’, în timp ce Crin Antonescu doarme până târziu. În curând va fi prea târziu...

 

 Ce facem cu pacienţii, domnule ministru?

 

Prostia cea mai lipsită de logică a lui Relu Fenechiu a fost desfiinţarea reţelei spitalelor CFR. Deşi nu cereau niciun leu de la bugetul Ministerului Transporturilor, deşi nu aveau arierate, deşi cîteva dintre spitale aveau în derulare proiecte pe fonduri europene (PATRU, domnule ministru, nu DOUĂ, cum aţi scris în motivarea ordonanţei de urgenţă, ceea ce constituie fals în acte publice şi uz de fals!), deşi Mona Pivniceru i-a explicat în scris că încalcă articolele 1, 16, 41, 44, 115 din Constituţie, deciziile 65/1995, 83/1998, 255/2005, 421/2007, 1.189/2008, 1008/2009, 1.039/2009, 414/2010, 1105/2010 ale Curţii Constituţionale, articolul 244 din Codul Civil, Hotărârea de Guvern 972/2006 şi Hotărârea de Guvern 1.361/2006, secţiunea a 7-a pct. 1 din Legea 52/2003, articolul 16 şi articolul 174 din Legea 95/2006, degeaba!... Relu Fenechiu, gândind cu organul nepotrivit, a elaborat Ordonanţa de urgenţă nr 8 din 28 februarie, prin care reţeaua spitalelor CFR a fost transferată, chipurile, Ministerului Sănătăţii. Urmarea? A început bătălia pentru clădirile spitalelor (unul, cel din Paşcani, a şi fost adjudecat de Consiliul local) iar Policlinicile Spitalelor CFR nu-şi pot încheia contractele-cadru cu Casa Naţională de Asigurări (pentru că cea a Ministerului Transporturilor a fost desfiinţată) etc. Ca urmare a acestui blocaj, bolnavii cronici nu-şi pot ridica reţetele gratuite şi compensate. E vorba, numai în Bucureşti, de 300 de pacienţi cronici din cabinetele de psihiatrie, neurologie oftalmologie şi ORL. Sunt numai câteva exemple...

 

 Cum s-a dat Daniel Purghel singur afară

 

Organul cu care a gândit Relu Fenechiu această Ordonanţă are două emisfere, una mai bucălată ca alta. Ele se numesc Daniel Florin Purghel şi Elena Roşca. Uneia dintre „emisfere”, anume lui Daniel Purghel, i s-a întâmplat însă un „efect pervers”, dovadă că s-a comportat ca organul în cauză, pe care nu-l mai numesc. În noua conducere a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii el fusese numit, interimar, director al Direcţiei Medicale a Ministerului. Prin Ordonanţa de Urgenţă („concepută” de el şi de Elena Roşca), Casa de Sănătate a Minsterului Transporturilor a fost desfiinţată. Numai că - să vezi belea! - directorul acestei case, Gabriela Ion, era titular pe postul ocupat provizoriu de Daniel Purghel. Aşa că femeia, desfiinţându-se Casa de Asigurări, s-a întors la vechiul post (ocupat prin concurs) şi s-a aşezat la vechiul ei birou. Adică la biroul lui Daniel Purghel care, în acest timp, era în concediu, la schi. Cu alte cuvinte, încercând să desfiinţeze reţeaua spitalelor CFR, Daniel Purghel s-a dat singur afară (ceea ce-i dorim şi lui Relu Fenechiu!). Astfel, graţie ordonanţei la care atâta a muncit cu sârg, autorul acesteia umblă acum, cu căciula în mână, pe la uşile Ministerului Sănătăţii, să-şi caute un loc de muncă. Aşa e când gândeşti cu curu’ (nu-mi mai cer scuze!)...

 

Atât despre părţile gânditoare ale ministrului Transporturilor. Cât despre capul domniei sale... care cap?

 

Afisari: 2912
Autor: Miron Manega
Spune-le prietenilor:
  • RSS
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • FriendFeed
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • Technorati
  • Tumblr
  • Twitter
  • Yahoo! Bookmarks
  • Yahoo! Buzz
  • email
  • Live
  • StumbleUpon
  • Ping.fm

Comentarii

* Nume:
* Email:
* Mesaj:
  caractere ramase
* Cod de siguranta:

Va rugam sa introduceti in casuta de mai sus codul de siguranta
  * campuri obligatorii
 
Nume: ioana... (Jun, Fri 14, 2013 / 00:19)
se pare ca aici profunzimea...un fel de cap fara... fund...capata cu totul alte...semnificatii...

sa fie oare singura vinovata...poezia?...poezia existentei , desigur...

(cel mai mult mi-a placut finalul...de-a dreptul apoteotic!:)...)


(PS...un text mult prea pro/fund pentru...capul meu)...
Alte articole | Arhiva
 
Colegiul de redactie

MIHAI EMINESCU
(Coordonator editorial şi moral)
Eudoxiu Hurmuzachi
Carmen Sylva
Vasile Alecsandri
Nicolae Densușianu
I.L. Caragiale
George Coșbuc
Vasile Pârvan
Nae Ionescu
Nicolae Iorga
Pamfil Şeicaru
Cezar Ivănescu
Dan Mihăescu
Stela Covaci
Ciprian Chirvasiu

Colaboratori

Dan Puric, Dan Toma Dulciu, Daniela Gîfu, Dorel Vişan, Firiță Carp, Florian Colceag, Florin Zamfirescu, Laurian Stănchescu, Lazăr Lădariu, Mariana Cristescu, Cătălin Berenghi, Mădălina Corina Diaconu, Mircea Coloşenco, Mircea Chelaru, Mircea Șerban, Miron Manega (ispravnic de concept), Nagy Attila, Sergiu Găbureac, Zeno Fodor

Citite Comentate Comentarii noi Ultimele articole
Newsletter